Hlavní obsah

Jak reklamovat vyúčtování Bohemia Energy

S rostoucím počtem vyúčtování zaslaných společností Bohemia Energy bývalým zákazníkům se zvyšuje i počet lidí, kterým naměřený odběr nebo účtovaná částka nesedí. V tom případě je na místě reklamace. Tu je třeba podat do termínu uvedeného ve vyúčtování.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Logo společnosti Bohemia Energy na pobočce jejího zákaznického centra

Článek

Nejrychlejší způsob nahlášení je podle mluvčí Bohemia Energy Hany Novotné zaslání e-mailu na adresu reklamace@bohemiaenergy.cz s uvedením čísla faktury a stručným vyjádřením, s čím zákazník na faktuře nesouhlasí.

„V případě, že zákazník reklamuje stav měřidel, je dobré zaslat i fotku elektroměru nebo plynoměru s aktuálními stavy,“ sdělila Právu Novotná.

Někteří lidé mají u Bohemia Energy nesrovnalosti ve vyúčtování. Lze je reklamovat

Ekonomika

Reklamaci lze podat i přes online účet, případně dopisem na korespondenční adresu společnosti, která je uvedená i na faktuře.

Peníze zpět do měsíce

Na vyřízení reklamace má dodavatel 15 dní a do dalších 15 dnů musí vypořádat finanční závazky vyplývající z reklamace. Peníze by tak měl mít spotřebitel zpět na účtu do 30 dnů.

Pokud ale spotřebitel nesouhlasí s množstvím odebrané energie, je nutná spolupráce dodavatele s distributorem, který vlastní měřicí zařízení a provádí odečty.

Písařík: Byl to podraz bank. Klientům Bohemia Energy se omlouvám

Ekonomika

Patnáctidenní lhůta pro vyřízení takové reklamace se v tomto případě prodlužuje na třicet dní.

Je třeba mít na paměti, že reklamace nemá odkladný účinek a částku na vyúčtování je třeba zaplatit. Teprve po kladném vyřízení reklamace vzniká nárok na vrácení prostředků, které dodavatel požadoval neoprávněně.

Pokud se doba reklamace prodlouží, máte nárok na náhradu, a to 600 Kč denně u elektřiny až do maximální výše 24 000 Kč a 750 Kč denně u plynu až do maximální výše 7500 Kč.

Podmínkou ale je, že spotřebitel písemně požádá o finanční náhradu do 60 kalendářních dnů od chvíle, kdy k porušení došlo.

Dodavatelé se ohradili proti Písaříkově kritice, že zneužili situace

Ekonomika
Časté nejasnosti ve vyúčtování
Jak se zjišťuje spotřeba? Podle zákona může být spotřeba stanovena odečtem, samoodečtem nebo odhadem.
Je správně uvedeno zúčtovací období? Zkontrolujte, zda na sebe spotřeba v odběrném místě a vyúčtování navazují v čase, případně kdy proběhl poslední řádný odečet z měřicího zařízení.
Je správně uvedena jednotková cena (Kč/MWh)? Odpovídá výše neregulované složky ceny stanovené dodavatelem smluvním podmínkám? Cena se mohla v průběhu zúčtovacího období měnit, růst cen je však dodavatel povinen předem oznámit.
Započítal dodavatel všechny uhrazené zálohy? Zkontrolujte, zda správně spočítal celkovou výši záloh, zda započítal minulý přeplatek, pokud ho nevrátil na účet.

Reklama

Výběr článků

Načítám