V první polovině června začnou slevové akce v obchodech s oděvy C&A Moda. Slevy se budou pohybovat od 30 do 50 procent. „Týkat se budou většiny jarního sortimentu a i části zboží letního stylu,” uvedla mluvčí řetězce Veronika Kovaříková.

Prodejny s textilem KiK plánují první vlnu slev v červenci a druhou v srpnu. Výprodej bude zahrnovat veškerou letní kolekci.

Tesco bude zlevňovat sezónní zboží v závislosti na úspěšnosti prodeje a vývoji stavu zásob. „Hlavní součástí je samozřejmě oblečení (předpokládané zahájení koncem června), dále sezónní zboží, zejména zahradní nábytek a potřeby a grily v průběhu srpna,” řekl mluvčí řetězce Václav Koukolíček.

Slevy až 80 procent

Globus chystá slevy především u jarní a letní kolekce pánských, dámských a dětských oděvů, doplňků a obuvi. „Do letních výprodejů budeme vstupovat s výraznějšími slevami, a to především v sortimentu textilu,” uvedla mluvčí Pavla Hobíková.

Letní výprodeje běží v obchodních domech IKEA do 14. června. Zákazníci mohou vybírat z výrobků napříč celým sortimentem kromě venkovního nábytku.

Obchody s elektronikou Datart spustí letní výprodeje 17. července. „Do výprodejů zahrneme velké spotřebiče jako televize, ledničky, pračky ale i velké kávovary, kde cena může klesnout až na polovinu,” uvedla Iva Pavlousková z Datartu. Koncem srpna spustí slevové akce prodejny s elektronikou Euronics.

V nákupním centru Freeport Fashion Outlet v Hatích začne první vlna letních výprodejů oblečení 9. června. V srpnu přijdou finální výprodeje, kdy obchody nabídnou letní kolekce se slevami až 80 procent.

Sportissimo spustí výprodeje sezónního zboží v první vlně v průběhu června, druhou vlnu v červenci. „Slevy budou průměrně 25 až 50 procent z doporučeným maloobchodních cen, výjimečně i vyšší,” dodala ředitelka nákupu Sportisima Martina Kudláčková.

Stranou nezůstanou ani e-shopy

Kromě kamenných prodejen chystají výprodeje některé e-shopy. „Letní výprodejová akce se bude týkat vybraných kusů oblečení, kosmetiky nebo vybavení do domácnosti a na zahradu. Slevy mohou byt až 70 procent,” uvedla například mluvčí e-shopu vemzu.cz Barbora Opletalová.

Slevy jsou především marketingovým nástrojem na získání zákazníků. Období největších výprodejů a slev je těsně po Vánocích a v lednu, kdy se průměrná reálná sleva pohybuje pod 20 procenty.