Hlavní obsah

Slevové akce řetězců často matou zákazníky. ČOI rozdala miliónové pokuty

Novinky, tov

Česká obchodní inspekce uložila loni obchodníkům za nedostatky během výprodejů a slevových akcí 1801 pokut za 16,5 miliónu korun. Nejvyšší pokuty mají zaplatit Penny Market a Ahold, provozovatel obchodů Albert. Porušení předpisů ČOI zjistila celkem ve 43 procentech kontrol.

Foto: Neil Hall, Reuters

Ilustrační foto

Článek

„Nákup zboží ve slevě je pro českého spotřebitele stále atraktivní. Česká obchodní inspekce však doporučuje, především kupujícím v obchodních řetězcích, kde často probíhají celoroční výprodeje, pečlivě si kontrolovat, zda avizovaná cena na letáku nebo v regálu odpovídá ceně účtované,“ říká k problematice ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

Podle inspekce se v této oblasti situace oproti roku 2015 nezlepšila. Procento pochybení zůstalo na stejné úrovni. I nadále se inspektoři nejčastěji setkávali s tím, že prodávající neinformovali spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb v souladu s cenovými předpisy, zejména ho pak neseznámili s konečnou cenou, tedy cenou po slevě. S tímto pochybením se kontroloři setkali v 893 případech. V 610 případech šlo o porušení zásady poctivosti prodeje.

Na dotaz Novinek ČOI upřesnila, že nejvíce pokut dostal loni řetězec Penny Market, celkem šlo o 41 pokut za 5,19 miliónu korun. Aholdu inspektoři uložili 39 pokut dohromady za 4,48 miliónu.

Například v prodejně Penny Market v Nýřanech měli u tablet na praní Ariel na regálu uvedenou prodejní cenu 169 korun, účtována ale byla původní cena 236 korun s rozdílem 67 korun v neprospěch spotřebitele. Podobných pochybení byla v prodejnách řetězce celá řada, šlo o rozdíly korun či desetikorun.

Anketa

Sledujete slevové akce?
Pečlivě
11,7 %
Většinou
58,9 %
Někdy
13,6 %
Ani ne
11,9 %
Zásadně ne
3,9 %
Celkem hlasovalo 472 čtenářů.

TIP: Slevy na jednom místě

Porovnat slevy z letáků a ceny v obchodech pomáhá web Kupi.cz.

Reklama

Výběr článků

Načítám