Náklady na nejdražší asistenční zásah překročily milión korun. Nejvíce pomáhala asistenční služba klientům v Egyptě. Pojištění u platební karty deklaruje 20 % Čechů, dalších dvacet procent si ho chce koupit on-line, na pobočkách se pojistí 26 procent.

Zkolabovala na ostrově a zlomila si obratle

Například jedna Češka, která v minulosti absolvovala transplantaci ledvin, letos u Neapole při akutním infekčním onemocnění omdlela a při pádu si zlomila obratle. Celkový stav byl vzhledem k početným chronickým onemocněním velmi špatný.

Situace se navíc komplikovala tím, že se klientka nacházela na malém ostrově, na kterém nemohlo přistát repatriační letadlo.

Asistenční služba tedy zajistila přepravu trajektem na pevninu a následně sanitkou na letiště v Neapoli. Pojišťovna v součinnosti s asistenční službou zajistila a uhradila letenky manželovi, který přiletěl za klientkou na místo, protože byla ve velmi špatném psychickém stavu. Celkové náklady na asistenční zásah dosáhly 330 tisíc korun.

Doklady nejsou zástava

Před návštěvou lékaře v zahraničí doporučují pojišťovny lidem kontaktovat danou asistenční službu a konzultovat další postup, hlavně co se týče plateb v hotovosti na místě.

Důležité je podle Jiřího Cívky z Generali nikde nenechávat doklady jako zástavu, pokud lidé hotovost u sebe nemají. Při hospitalizaci v zahraničí by měly doklady, mobilní telefon s nabíječkou, kartička cestovního a zdravotního pojištění vždy zůstat u pacienta.