Jen letos Kooperativa odhalila podvody už za téměř 30 milionů korun, což je v meziročním srovnání dvakrát více než loni.

Lidé zkoušejí různé triky. Například na Generali žena nahlásila škodu, kterou mělo způsobit její čtyřleté dítě. Během návštěvy nehtového studia měl její potomek v nestřežený okamžik poškodit nožem na bábovku koženou sedačku. Škoda byla vyčíslena na 60 tisíc korun.

„Po prošetření a posouzení míry zavinění se obdobné škody uplatňují z pojištění občanské odpovědnosti, pokud je sjednáno. V tomto případě se ale jednalo o škodu, která byla totožná s událostí, která byla nahlášena majitelkou nehtového studia již před rokem u jiné pojišťovny. Matka se ji s ročním odstupem, pravděpodobně po dohodě s majitelkou nehtového studia, snažila uplatnit dvakrát,“ dodal Jiří Cívka z Generali.

První hovor s operátorkou a už se do toho zamotal

Výjimkou není ani situace, kdy se podvodník prozradí sám. To se přihodilo i motoristovi z jižních Čech, který Allianz hlásil rozbité čelní sklo u svého auta. Na dotaz, kdy se pojistná událost přihodila, napoprvé řekl, že je to již déle a datum si nepamatuje, ale že pojištění měl tehdy teprve krátce a platil by vyšší spoluúčast než teď.

Operátorka ho upozornila, že telefonáty jsou monitorovány a zcela rutinně se dál ptala - na registrační značku vozu, bydliště klienta, na to, zda chce doporučit nejbližší smluvní servis.

A pak opakovaně položila otázku na konkrétní datum události, na níž klient zareagoval prokazatelně - „Konkrétní datum? Řekněme před třemi týdny.“

„Jeho škoda vyplacena nebyla. Operátoři mnoho pokusů o podvod odhalí hned v zárodku,“ dodal Václav Bálek z Allianz.