„Zaznamenali jsme třetinový nárůst těchto hlášení. Z havarijního pojištění zatím činily tyto škody zhruba pět až sedm procent z celkového počtu nahlášených událostí. Letos to však zjevně ještě poroste,“ řekl Právu Václav Bálek z Allianz.

Poškozených motoristů však bude ve skutečnosti mnohem více, protože ve statistikách nejsou zvlášť vedeny výslovně případy poškozených vozů kvůli dírám, kdy odškodnění bylo motoristovi vyplaceno z odpovědnostního pojištění, které mají uzavřená města, kraje, obce, respektive správci silnic.

Správci silnic jsou pojištění

Poškození vozidla kvůli výtluku může totiž majitel auta uplatnit buď ze svého havarijního pojištění, a to bez ohledu na to, zda událost šetřila policie, či nikoliv, nebo právě z pojištění odpovědnosti správce komunikace. Jinými slovy tedy žádost o odškodnění neposíláte na svoji pojišťovnu, ale na správce silnice.

„Správce komunikace se pak obrátí na pojišťovnu. Každá událost se posuzuje individuálně; zda správce komunikace něco zanedbal, tedy vyfrézoval vozovku a špatně označil či neoznačil velkou díru na silnici po mrazech,“ dodal Bálek.

Video

Řidiči kličkují na silnicích mezi dírami. Zdroj: Stream.cz

 

Pomohou fotografie a záznam od asistence

Určitě si pořiďte na místě fotografie a lepší je zajistit svědecké výpovědi. „Často se také stává, že vozidlo zůstává po projetí výtlukem nepojízdné a řidiči volají asistenční službu, která událost zaznamená a zdokumentuje, ale pokud to jde, tak vozidlo zprovozní nebo odtáhne do servisu,“ dodal ředitel úseku likvidace Allianz pojišťovny Pavel Novotný.