Prodejny s objemným zbožím loni dosáhly ročních výnosů 30 až 40 tisíc korun na metr čtvereční. Zcela suverénně v této kategorii vedla IKEA s obratem 77 000 korun za čtvereční metr za rok. "Nepřekvapuje tedy její záměr vybudovat v Praze-Zličíně největší evropský obchod IKEA,” konstatuje hlavní autor studie DTZ Insigh Martijn Kanters.

„Pro efektivitu retailu Česka v makroekonomickém kontextu hovoří to, že má nižší HDP než průměr EU,“ konstatují analytici společnosti DTZ, kteří očekávají navzdory krizi příchod nových nadnárodních značek do ČR.

Móda: 70 tisíc na metr

Obchodníci s módou jako C&A, Baťa nebo Deichmann "vykazují obrat na úrovni 70 000 korun za metr." H&M a New Yorker jsou se zhruba 88 tisíci korunami nad průměrem ve svém oboru. "Velké množství retailerů v tomto segmentu má ovšem obrat nejčastěji mezi 30 a 40 tisíci korunami,” vysvětlil Kanters.

Přes milión na metr - tabák

A jaký obchod je u nás podle studie bezkonkurenčně nejefektivnější? Z výsledků v roce 2008 vyplývá, že to byly prodejny Geco Tabák s obratem 1,189 miliónu korun na čtvereční metr.