Hlavní obsah

Žaloby proti podmořskému tunelu mezi Německem a Dánskem neuspěly

Novinky, ČTK, bož

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Spolkový správní soud v Německu v úterý odmítl šest žalob proti plánované stavbě 18kilometrového tunelu Fehmarnbelt mezi německým ostrovem Fehmarn a dánským ostrovem Lolland. Dopravnímu projektu tak na německé straně již nic nestojí v cestě. Na dánské straně už dříve začaly přípravné práce.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Po 10 letech plánování začala výstavba nejdelšího ponořeného tunelu na světě mezi Německem a DánskemVideo: Latin America News Agency, Reuters

 
Článek

Proti realizaci projektu byla podána řada žalob ze strany Německého spolku pro ochranu přírody (Naturschutzbund Deutschland) a provozovatele trajektů Scandlines. Odpůrci projektu v úterý protestovali před soudní budovou v Lipsku, kde se o žalobách rozhodovalo.

Foto: Mapy.cz

Tunel sestoupí až 40 metrů pod hladinu Baltského moře. Půjde o nejdelší ponořený tunel na světě. Otevřen pro dopravu by měl být v roce 2029. Tunel bude také nejdelší stavbou kombinující silniční a železniční dopravu.

Součástí budou dvě oddělené dvouproudé silnice pro motorové vozy a dvě elektrifikované koleje pro železniční dopravu. Cesta se místo 45minutové plavby, pokud je příznivé počasí, zkrátí na desetiminutovou jízdu autem. Cesta vlakem z Hamburku do Kodaně se pak díky tunelu zkrátí ze 4,5 na 2,5 hodiny.

Mezi Německem a Dánskem začala stavba nejdelšího ponořeného tunelu světa

Ekonomika

V roce 1993 byla dokončena stavba podmořského tunelu pod kanálem La Manche, spojujícího Francii a Velkou Británii. V něm auta urazí dokonce 50kilometrovou vzdálenost, je tedy delší než Fehmarnbelt.

Rozdíl je však v tom, že tento tunel vznikl metodou ražení. Ražba tedy začala na pevnině a stroje následně tunel prorazily v dostatečné hloubce pod mořským dnem. Vůbec tedy není v kontaktu s vodou. Naopak tunel mezi Německem a Dánskem má být položen ve vyhloubeném příkopu na dně úžiny a bude složen z prefabrikátů.

Celý projekt by měl odhadem stát 7,1 miliardy eur (194,3 miliardy korun).

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám