Hlavní obsah
Nový šéf Volkswagenu Matthias Müller Foto: Fabian Bimmer, Reuters

VW začne svolávat vozy se spornými naftovými motory v lednu

Německá automobilka Volkswagen by měla začít v lednu svolávat vozy s naftovým motorem, kterých se týká emisní skandál. Opravy vozů by měly být dokončené do konce příštího roku. V rozhovoru pro středeční vydání listu Frankfurter Allgemeinen Zeitung to řekl generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller.

Nový šéf Volkswagenu Matthias Müller Foto: Fabian Bimmer, Reuters
VW začne svolávat vozy se spornými naftovými motory v lednu

„Pokud všechno půjde podle plánu, začneme se svoláváním v lednu. Všechny vozy by měly být opravené do konce roku 2016,” řekl Müller. Podle něj bude potřeba u každého modelu posoudit možnosti řešení. U většiny modelů bude stačit aktualizace softwaru, některé však zřejmě budou potřebovat nové vstřikovače a katalyzátory.

Müller dodal, že věří, že ve skandálu s falšováním emisí vozů s naftovým motorem bylo zapleteno jen několik zaměstnanců. Odmítl také, že by o tom věděl jeho předchůdce Martin Winterkorn, napsaly agentury DPA a Reuters.

Volkswagen se podle Müllera bude muset stát štíhlejší a decentralizovanější a u každého modelu a značky bude pečlivě prozkoumán jejich přínos pro společnost. Proto, aby se Volkswagen dostal na správnou cestu, bude podle něj důležitější spíše „evoluce” než „revoluce” a firma by se mohla vrátit na výsluní do dvou až tří let.

„Tato krize nám dává příležitost k reorganizaci struktury Volkswagenu. Chceme, aby firma byla štíhlejší, decentralizovanější a dát značkám více odpovědnosti,” řekl Müller.

Müller rovněž odmítl názor, že Volkswagen informoval finanční trhy o problému s naftovými motory příliš pozdě. Úředníci americké Agentury pro ochranu životního prostředí (EPA) věděli o problému týdny předtím, než byla informace zveřejněna.

Skandál vypukl 18. září, kdy EPA obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovým motorem používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Automobilka přiznala, že software instalovala po celém světě do zhruba 11 miliónů aut, včetně 1,2 miliónu vozů české divize Škoda Auto. Je to největší skandál za 78 let její existence.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků