Hlavní obsah
Foto: Suzanne Plunkett, Reuters

Volkswagen chce omezit konkurenci Škody. Má jít i o přesunutí výroby do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen podle zdrojů Reuters chtějí omezit konkurenci, kterou pro značku VW představuje sesterská značka Škoda. Údajně chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené technologie.

Foto: Suzanne Plunkett, Reuters
Volkswagen chce omezit konkurenci Škody. Má jít i o přesunutí výroby do Německa

VW v Německu omezuje náklady a propouští i v důsledku aféry Dieselgate. Přitom vynikající recenze a ziskovost Škody zintenzivnila rivalitu značek koncernu.

VW chce omezit to, co vnímá jako „nefér výhodu” Škody – kombinaci německé technologie a levné pracovní síly –, a potvrdit prémiové postavení nejprodávanější značky před nástupem nových elektromobilů, řekly Reuters zdroje z podniku.

Německé odbory vidí v úspěchu škodovek hrozbu, ale zároveň i potenciální záchranné lano. Podle zdroje blízkého dozorčí radě VW požadují, aby se část produkce škodovek přesunula do německých továren a nahradila tak omezení výroby starších modelů Passat a Golf.

Předseda podnikové rady Škody Auto Jaroslav Povšík již minulý měsíc upozornil na možnost přesunu výroby nástupce modelu Superb do Německa. Tvrdí, že by mohlo zaniknout až dva tisíce pracovních míst. „Zvažuje se přesun následníka modelu Superb do daleko dražší lokality v Německu, čemuž hodláme zabránit,” řekl.  [celá zpráva]

Volání po větším odlišení značek

Podle zdrojů Reuters souboj mezi VW a Škodou oživuje napětí mezi ziskovostí a zaměstnaností v koncernu a kontrolou či autonomií 12 značek, které mu patří. „Místo abychom se snažili porazit Teslu, měli bychom raději urovnat zbytečný interní konflikt,” cituje jednoho z manažerů VW.

Šéf značky Volkswagen Herbert Diess se ve vedení snaží ochránit budoucnost modelů proti nepřímé konkurenci levnějších škodovek. Volá po větším odlišení cílových trhů a klientely modelů VW a Škoda, především u budoucích elektrických vozů.

„Díváme se na budoucí postavení jednotlivých značek, ale diskuze stále probíhají,“ řekl mluvčí skupiny VW. Více nechtěl věc komentovat. Škoda popírá, že Volkswagenu „leze do zelí”. „Lákáme hlavně zákazníky mimo skupiny VW a to je také náš hlavní úkol,” uvedl šéf Škody Bernhard Maier.

Napětí zřejmě bude narůstat před 17. listopadem, kdy bude představenstvo koncernu schvalovat roční investiční rozpočet, uzavírá Reuters.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků