Hlavní obsah

Volkswagen chce konkurovat Uberu a Applu sdílením elektromobilů

Novinky, Tomáš Volf

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Německý automobilový koncern Volkswagen založil novou divizi Moia, která se zaměří na služby sdílení vozů, elektromobily a samořídící auta, informovala v pondělí agentura Bloomberg. Koncern poškozený emisním skandálem tak míří na nový segment trhu, který by měl v příštích letech generovat tržby v miliardách eur.

Foto: Profimedia.cz

Volkswagen představil novou značku Moia na technologické konferenci v Londýně.

Článek

Třináctá značka koncernu Volkswagen Moia spustí služby sdílení aut a spolujízdy příští rok ve dvou evropských městech. Jedním bude zřejmě Berlín, kde má své sídlo. Časem by své působení chtěla rozšířit i mimo Evropu, jako například do Číny, USA či Latinské Ameriky, řekl šéf divize Ole Harms.

„Jsme startup financovaný skupinou VW a máme globální ambice,“ prohlásil Harms, podle kterého je koncern ochoten prodat menšinový podíl divize, do které zatím investoval stovky miliónů eur.

Volkswagen se stále zotavuje z aféry kolem manipulací měření emisí u dieselových motorů a připravuje se na éru robotických taxi, píše Bloomberg. Zatímco jinde firma šetří náklady, investuje do vývoje elektromobilů, technologií pro samořízené vozy a dopravní aplikace.

Vývoj směřuje k autům bez řidiče

Plány na vývoj samořízeného vozu nedávno potvrdil americký technologický obr Apple, zatímco provozovatel alternativní mobilní taxislužby Uber už takové vozy testoval.

„I když v budoucnu už nebude každý vlastnit auto, díky divizi Moia může být každý nějakým způsobem naším zákazníkem,“ řekl šéf koncernu VW Matthias Müller.

Konkurenční německý koncern Daimler, který vlastní třeba značku Mercedes-Benz, založil službu sdílení aut Car2Go už v roce 2008. Vývoj technologie ale směřuje k tomu, že by se taxíky za několik let mohly obejít bez řidiče.

Moia bude nejprve využívat stávající elektrické modely mateřské firmy, v plánu je výroba vlastních vozů. Auto na baterie s prvky samostatného řízení by se mělo na trhu objevit do roku 2021, dodal Harms.

Sdílení aut v posledních letech proniklo i do Česka, největší provozovatel Car4Way nabízí 120 aut v několika městech, další vozy nabízí Autonapůl nebo Ajo.

Reklama

Související témata:

Související články

Volkswagen si chce akumulátory vyrábět sám

Potřeba stabilních dodávek bez překvapení, jaké zažil koncern Volkswagen před nedávnem při výpadku dodávek dílů od externích firem, vede firmu k úvahám...

Výběr článků

Načítám