Hlavní obsah

Ve Sdružení obrany spotřebitelů bojují o moc dvě skupiny

Praha

Vedení Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) nechalo podle jeho mluvčího Jana Votočky zablokovat bankovní účet sdružení, protože banka měla podezření na možné zneužívání peněz. Důvodem by mohly být nejasnosti kolem toho, kdo s penězi může nakládat. Za vším je nejspíš boj o moc.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Článek

Vedle nově zvoleného republikového výboru v čele se staronovým předsedou Ivanem Urbanem si totiž jihočeská a jihomoravská sekce sdružení zvolila minulý týden vlastní výbor, který se pokusil do účtu nabourat.

"Do vyjasnění celé situace ohledně toho, kdo je oprávněný s účtem nakládat, jsme se rozhodli požádat banku o jeho zablokování," uvedl mluvčí SOS. O případu večer informovala televize Prima, podle níž někteří zaměstnanci SOS nedostali už několik měsíců výplaty.

Prima v souvislosti se zablokováním účtu uvedla, že hned tři různí lidé na třech různých místech požadovali, aby byli ti, kdo má mít teď k účtům přístup. "Účet je zablokován, respektive nikdo k němu nemá dispoziční práva," řekla Primě vedoucí právnička SOS Martina Neuročná.

Mluvčí ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) Pavel Vlček Primě řekl, že MPO přispívá sdružení ročně částkou více než pět miliónů korun. Podle Primy ale není jasné, kde peníze jsou - na účtech totiž zůstává zhruba 40 000 korun.

Z kont přitom odcházejí i některé transakce bez vysvětlení toho, kam a proč směřují. Lidé z ústředí SOS se k tomu odmítli vyjádřit s odůvodněním, že s ohledem na bezpečnost osobních údajů není někdy možné všechny údaje zcela zveřejnit.

Reklama

Výběr článků

Načítám