Hlavní obsah

ÚOHS snížil pokuty pro stavební spořitelny o 429 miliónů

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) razantně snížil pokutu pro šest českých stavebních spořitelen za nedovolenou výměnu informací. Místo 484 miliónů zaplatí jen 55 miliónů korun. "Úřadu se nepodařilo prokázat všechny prohřešky, za které spořitelny původně pokutoval," řekl ve čtvrtek předseda ÚOHS Martin Pecina.

ÚOHS snížil pokuty pro stavební spořitelny o 429 miliónů

Pokuty antimonopolní úřad už jednou snížil. [celá zpráva] Správní řízení se táhne téměř tři roky. Podle Peciny je toto rozhodnutí jedním z prvních v Česku, které považuje za chování v rozporu s idejemi volné soutěže nedovolenou výměnu informací. K výměn informací se finanční domy zavázaly v roce 1997 na jednání pracovního sdružení, tvrdí ÚOHS.

Z původních 484 miliónů měla 228 miliónů korun zaplatit Českomoravská stavební spořitelna. Podle nového rozhodnutí činí pokuta pro ni 20,5 miliónu. Stavební spořitelna ČS dostala pokutu ve výši  11,7 miliónu, Modrá pyramida devět miliónů, Raiffeisen má uhradit 5,3 miliónu, Hypo 4,6 milionu a Wüstenrot 3,9 miliónu korun.

Nové pokuty určil antimonopolní úřad na základě analýzy, která dokazovala dopad jednání spořitelen na klienty. Z posudku vyplývá, že se firmy svým jednáním mohly dopustit narušení hospodářské soutěže. "Dohoda však měla pouze potenciální dopad, faktické narušení soutěže nebylo v řízení prokázáno," uvedl Pecina. Už při druhém posuzování případu se ÚOHS nepodařilo prokázat podezření ze zneužití společného dominantního postavení ani jednání ve vzájemné shodě při stanovování poplatků za služby klientům.

Raiffeisen stavební spořitelna již sdělila, že se i přes snížení pokuty bude odvolávat. "Bez ohledu na výši pokuty, která už se několikrát měnila, stále trváme na své nevině a jakákoli pokuta je pro nás nepřijatelná. Takže se určitě budeme odvolávat," sdělil marketingový ředitel Raiffeisen stavební spořitelny Tomáš Vašáry.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků