Hlavní obsah
Supermarkety reagují na omezení počtu zákazníků v obchodě Foto: Novinky

Tržby obchodníků meziročně klesly. Prodeje na internetu rapidně rostou

Tržby obchodníků v únoru klesly při očištění o kalendářní vlivy meziročně o tři procenta. Meziměsíčně se potom o 2,8 procenta zvýšily. Vyplývá to z dat o maloobchodu, jež ve středu zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ). Výrazný meziroční růst zaznamenaly internetové obchody, jimž tržby vzrostly o 41,7 procenta.

Supermarkety reagují na omezení počtu zákazníků v obchodě Foto: Novinky
Tržby obchodníků meziročně klesly. Prodeje na internetu rapidně rostou

V kamenných prodejnách však obchodníci i v únoru zaznamenali významný meziroční propad tržeb. Velmi výrazně spadly zejména prodeje prodejen s oděvy a obuví, a to o 69 procent.

Tržby obchodů s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci klesly o 36,5 procenta. Prodejny s počítači a komunikačními technologiemi měly tržby meziročně nižší o 9,1 procenta.

Ve specializovaných prodejnách s potravinami klesly tržby o 12,3 procenta, zatímco v těch nespecializovaných, jako jsou supermarkety nebo večerky, klesly o 2,6 procenta.

„Meziroční pokles byl ovlivněn jednak tím, že loni v únoru ještě neplatila žádná omezení prodeje, naopak domácnosti se předzásobovaly některými druhy trvanlivých potravin a základních hygienických potřeb,” konstatovala ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ Marie Boušková.

„Mezi hlavními důvody, proč maloobchodní tržby klesají, není zdaleka jen nemožnost nakupovat v kamenných obchodech, ale především obava spotřebitelů o své budoucí příjmy,” doplnil analytik společnosti Citfin Tomáš Volf.

„Z čísel spotřebitelské důvěry vyplývá, že se zvedá počet lidí, kteří se obávají, že ztratí práci,” dodal.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků