Článek
Podezření, že v pozadí kauzy stojí Čína, mají automobilka i tajné služby, napsal list.
Renault ve středu dočasně z funkce uvolnil tři své manažery. Viceprezident společnosti Christian Husson potvrdil, že trojice v automobilce zastávala strategické pozice.
Nejvýše postaveným z trojice nařčených manažerů je podle Le Figaro člen představenstva Jean-Michel Balthazard, který pro firmu pracoval od roku 1980 a byl hlavním iniciátorem vývoje úspěšného modelu Renault Laguna. Dalšími nařčenými jsou Balthazardův zástupce Bertrand Rochette, jenž měl pod dozorem počáteční fáze nových projektů, a Matthew Tenenbaum, zástupce ředitele sekce vývoje elektromobilů.
Ekonomická válka
Ke kauze se ve čtvrtek vyjádřil i francouzský ministr průmyslu Eric Besson. Varoval rovněž, že země čelí ekonomické válce. „Ten pojem je na místě,“ poznamenal a vyzval francouzské společnosti, které dostávají státní podporu, aby se lépe zabezpečily.
Na postup trojice manažerů upozornil dozorčí orgán automobilky anonym. Manažeři mají nyní prostor své chování vysvětlit, než firma rozhodne o dalším kroku.
Renault i japonský Nissan, který francouzská společnost vlastní, věří, že elektromobily jsou budoucností automobilismu. Francouzský výrobce plánuje v příštích dvou letech uvést na trh čtyři nová elektrická vozidla. U příslušného úřadu automobilka požádala o registraci 56 technologických patentů a téměř stovku dalších inovací ještě prověřuje.
Do nových technologií Renault s Nissanem investovaly čtyři miliardy eur (téměř bilión korun), z toho 1,5 miliardy eur (37 miliard korun) do baterie, která je podle Le Figaro středobodem špionážní války, neboť do ní částečně investovala i čínská strana.