Hlavní obsah
Továrna Škoda auto v Kvasinách Foto: Jan Handrejch, Právo

Škodě Auto loni v Česku klesla výroba na tři čtvrtě milionu aut

Škoda Auto loni vyrobila ve svých českých závodech 753 013 vozů, což je o 17 procent méně než v roce 2019. Důvodem bylo přerušení výroby na 39 dní a opatření proti koronaviru. Automobilka to oznámila v pátek.

Továrna Škoda auto v Kvasinách Foto: Jan Handrejch, Právo
Škodě Auto loni v Česku klesla výroba na tři čtvrtě milionu aut

Kvůli pandemii automobilka v loňském roce dodala zákazníkům po celém světě jen 1,005 milionu vozů, což je meziročně o 19,1 procenta méně.

V hlavním závodě v Mladé Boleslavi společnost vyrobila 480 tisíc vozů z modelových řad Fabia, Scala, Octavia, Kamiq, Karoq a Enyaq iV. Jedničkou byla s produkcí 187 tisíc vozů Octavia. Z montážní linky v Kvasinách sjelo celkem 270 000 vozů Superb, Kodiaq, Karoq a Seat Ateca.

„V našem hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi navíc přesně podle plánu naběhla výroba modelu Enyaq iV. Na této montážní lince souběžně vyrábíme vozy na bází modulární elektrifikované platformy (MEB) i modulární platformy s příčně uloženým motorem (MQB),” uvedl člen představenstva Škody za výrobu Michael Oeljeklaus.

Vedle hotových vozů vyrobila loni automobilka v tuzemsku 411 tisíc motorů, 383 tisíc manuálních převodovek typů MQ200 a MQ100, 76 tisíc vysokonapěťových trakčních akumulátorů a 151 tisíc náprav.

Do výroby nového modelu Enyaq iV, která začala koncem listopadu, automobilka investovala 32 milionů eur (835,44 milionu korun). Na montážní lince vyrobí 250 až 350 těchto SUV s čistě elektrickým pohonem denně.

Továrna ve Vrchlabí jako první výrobní závod Škody na světě vyrábí komponenty s neutrální uhlíkovou bilancí.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků