Článek
Krajní variantou je výstavba nové továrny. Rozhodnutí by mělo padnout do začátku příštího roku.
„Škoda Auto v současnosti jede na samé hranici své kapacity. Vytíženost našich závodů je 119 procent, což je nejvíce v branži. O naše vozy je zájem, v příštím roce bychom mohli prodat o 200 000 aut více, než stihneme vyrobit,” uvedl.
V rámci opatření pro zvýšení výrobní kapacity Škoda například poveze 65 000 karoserií pro nové Fabie k nalakování do německého závodu VW v Osnabrücku a ve stejné lokalitě se bude montovat i 45 000 vozů Karoq.
V poslední době se také podle Maiera vedla diskuse o převedení výroby Superbu do německého Emdenu. Pokud by to rozhodnutí padlo, týkalo by se až nástupce současného modelu.
Podle neoficiálních informací by se částečně mohla uvolnit kapacita závodu v Mladé Boleslavi například díky ukončení výroby modelu Toledo pro Seat. Naopak Seat Ateca se bude zřejmě v Kvasinách vyrábět dál.
Dílčím řešením by mohlo být zavedení šestidenního pracovního týdne, což ale obnáší složitá vyjednávání s odboráři. Znamenalo by to navýšení počtu směn ze stávajících 15 až na maximum 18.
V letošním roce Škoda čeká, že překročí loňskou výrobu 1,2 miliónu vozů. „Nelze ale říci, o kolik to bude, protože se potýkáme s dopady zavedení nového homologačního emisního měření WLTP,” podotkl. U některých modelů se kvůli větší časové náročnosti měření podaří ukončit homologační proces až na začátku příštího roku a teprve poté se dostanou k zákazníkům.