Hlavní obsah

Škoda loni prodala přes 920 tisíc aut, méně než v roce 2012

Právo, Radek Plavecký

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mladá Boleslav

Miliónová hranice prodeje nových škodovek zůstala nepokořena. Za loňský rok prodala automobilka Škoda Auto 920 800 vozů, což je ještě méně než v roce 2012, kdy se po celém světě prodalo 939 200 aut s okřídleným šípem ve znaku.

Foto: Škoda Auto

Výroba omlazené Škody Superb v závodě Kvasiny

Článek

Byť automobilka výrazně posílila prodeje v posledních loňských měsících a za prosinec se prodalo nejvíc aut ve srovnání se stejným měsícem všech minulých let, dohnat ztráty z počátku roku se nepodařilo. První pololetí bylo hodně ovlivněno složitou situací na evropských trzích a náběhy nových modelů a s nimi spojeným nižším objemem výroby.

„Škoda v letošním roce prokázala svou sílu. I přes nadprůměrný počet náběhů nových modelů a navzdory nepřízni trhů jsme dosáhli druhého nejvyššího prodeje v historii automobilky – to je vynikající výsledek,“ komentoval výsledek předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland.

„Rok 2013 byl rekordním rokem, nových modelů značky Škoda bylo více než kdykoli předtím – představili jsme osm nových nebo kompletně přepracovaných modelů,“ dodal Vahland.

Nejvíc škodovek se prodalo v Číně

Během prosince zaznamenali prodejci velký finiš. Prodalo se 70 000 aut, což je ve srovnání s prosincem 2012 téměř o 4000 víc. Podíl tuzemské značky na evropském trhu vzrostl na více než čtyři procenta.

V západní Evropě se Škoda v roce 2013 vyvíjela podstatně lépe než klesající celkový trh. Celkem 369 600 vozů dodaných zákazníkům představuje oproti roku 2012 nárůst o 3,1 procenta. Nejsilnějším trhem dál zůstává i přes pokles odbytu Čína.

Do nejlidnatější země světa dodala automobilka svým zákazníkům celkem 227 000 vozů, zatímco v roce 2012 to bylo 235 700 vozů. Posílit prodej by měla nová Octavia, jejíž uvedení na tamní trh se čeká v nejbližší době. Na domácím českém trhu dodala automobilka v roce 2013 celkem 60 000 vozů, to představuje nárůst o 0,6 procenta. V roce 2012 se jednalo o 59 700 prodaných aut.

Dodávky vozů značky Škoda
modelrok 2013srovnání s rokem 2012
Škoda Octavia359 600-12,2 %
Škoda Fabia202 000-16 %
Škoda Superb94 400-13,4 %
Škoda Yeti82 400-5,7 %
Škoda Roomster33 300-12,3 %
Škoda Rapid103 800320,3 %
Škoda Citigo45 200 (prodej pouze v Evropě)51,0 %
Zdroj: Škoda Auto

Reklama

Výběr článků

Načítám