Hlavní obsah

Škoda Auto kvůli nižšímu zájmu o auta přeruší na týden výrobu

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto musí kvůli nižší poptávce po nových autech snížit výrobu. Automobilka nebude vyrábět celý poslední říjnový týden, představuje to snížení produkce o zhruba 13 000 vozů. Uvedla to Mf Dnes s odvoláním na člena představenstva zodpovědného za prodej Freda Kapplera.

Škoda Auto kvůli nižšímu zájmu o auta přeruší na týden výrobu

"Ano, museli jsme v posledním čtvrtletí snížit plán, budeme stát pět dnů. To znamená zhruba minus 13 000 aut," řekl deníku Kappler.

Finanční krize dopadla i na automobilku Tatra. Kopřivnický podnik plánuje omezit výrobu ze sedmi vozů denně na šest vozů.

Škoda Auto přitom původně počítala jen s dvoudenním omezením výroby, a to 26. září a 31. října.

Firma také počítá s dvoutýdenní odstávkou během Vánoc, s ní se ale podle Kapplera počítalo už loni.

Automobilka také v důsledku finanční krize přehodnotí své plány na příští rok, se snížením výroby nicméně Kappler nepočítá. "Musíme je (plány) přehodnotit kvůli současné situaci, uvidíme, co udělá trh. Nicméně náš plán není snížit výrobu, ale růst bude podstatně menší, než jsme si původně mysleli," doplnil.

V pololetí automobilka prodala 366 666 vozů, což byl nárůst o 17,9 procenta. Dvojciferný nárůst ale podle Kapplera v září skončil. "Nemáme ještě finální čísla, ale ještě porosteme. Ale pomaleji, dvojciferný růst skončil, můj odhad je kolem čtyř pěti procent," odhadl Kappler.

Zájem o malá auta

Krize automobilového průmyslu postihuje celý svět. Prodej výrazněji roste jen malým vozům, na které se soustředí například kolínská automobilka TPCA. Mnoho lidé si je pořizuje buď jako druhé auto do rodiny nebo jako vůz do města.

Česko je na automobilovém průmyslu výrazně závislé. Kromě dvou automobilek, mladoboleslavské a kolínské se na Frýdecko- Místecku buduje podnik automobilky Hyundai. V zemi je také nepočítaně dodavatelských firem, jejichž fungování závisí na množství vyrobených nových aut.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků