Hlavní obsah
Reportáž o zatčení předsedy Nissanu a šéfa Renaultu Carlose Ghosna na pouliční obrazovce v Tokiu. Foto: Toru Hanai, Reuters

Renault chce zrušit 775milionový zlatý padák pro zatčeného exšéfa Ghosna

Carlos Ghosn, který sedí v japonské vazbě, by podle podmínek kontraktu s Renaultem měl dostat zlatý padák ve výši 30 milionů eur (775 milionů korun). Renault v únoru svého exšéfa definitivně nahradil Dominiquem Senardem a Thierrym Bollorém. Podle deníku Financial Times však teď chce automobilka odstupné Ghosnovi zrušit.

Reportáž o zatčení předsedy Nissanu a šéfa Renaultu Carlose Ghosna na pouliční obrazovce v Tokiu. Foto: Toru Hanai, Reuters
Renault chce zrušit 775milionový zlatý padák pro zatčeného exšéfa Ghosna

Automobilka chce zrušit 460 tisíc úpisů akcií v hodnotě 26 milionů eur, což by Ghosnovo odstupné snížilo na 5 milionů eur (130 milionů korun).

Ghosn byl ve chvíli, kdy ho v Tokiu zatkli, šéfem Renaultu a předsedou představenstva Nissanu.

Ghosna mohl potopit odpor manažerů vůči Renaultu

Nissan vlastní 15 procent akcií Renaultu, zatímco Renault vlastní 43 procent Nissanu a Nissan má 34procentní podíl v Mitsubishi.

Vztah mezi Renaultem a Nissanem však zdaleka není rovnocenný. Nissanu 15procentní podíl nezajišťuje hlasovací práva, naopak Renault má velmi silný vliv na rozhodování v Nissanu.

Reportáž o zatčení předsedy Nissanu a šéfa Renaultu Carlose Ghosna na pouliční obrazovce v Tokiu.

Foto: Toru Hanai, Reuters

Dosud mezi automobilkami byl poměrně složitý vztah, nicméně obě byly součástí aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Mezi členy představenstva Nissanu však panoval silný odpor vůči Ghosnově plánu obě automobilky více integrovat a eventuálně je sloučit. Proto se snažili hledat způsoby, jak případné fúzi zabránit.

Podle zdrojů Financial Times blízkých vedení Nissanu mělo k fúzi dojít v řádu měsíců. Představenstvo Nissanu se obávalo, že případná fúze by ještě více prohloubila nerovné postavení japonské automobilky.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků