Hlavní obsah

Provozovatelé billboardy odstraňovat nebudou

Novinky, ČTK, bož
Aktualizováno

Provozovatelé billboardy u silnic odstraňovat nebudou. Stáhnou z nich reklamy a nahradí je nekomerčním motivem. Věří, že se tak vyhnou jejich bourání. Celkem má podle novely zákona k 1. září od českých silnic a dálnic zmizet na 3000 z celkem 25 tisíc poutačů.

BEZ KOMENTÁŘE: České vlajky místo reklam na billboardechVideo: Novinky

 
Článek

S odstraňováním reklamních sdělení a jejich nahrazením českou státní vlajkou začali provozovatelé už v minulých dnech. „Tím jsme jednostranně dle právního výkladu, který máme k dispozici, změnili charakter ploch, které již nadále nejsou reklamním zařízením, tak jak je definuje zákon,” uvedl Svaz provozovatelů venkovní reklamy (SPVR).

Ne všichni ale sdílejí postoj svazu. Například JCDecaux své klienty dopředu upozornila na odstraňování poutačů a smlouvy s inzerenty ukončila k 31. srpnu, uvedl generální ředitel firmy Pavel Slabý. Jde o necelou stovku billboardů.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Billboardy kolem českých dálnic zaplnily české státní vlajky.

SPVR: Jde o vyvlastnění bez veřejného zájmu

Svaz provozovatelů venkovní reklamy (SPVR) zákon o zákazu billboardů v okolí dálnic a silnic I. třídy přirovnává k vyvlastnění.

„Postup státu, který na jedné straně smlouvami, povoleními a licencemi umožňuje provozovatelům venkovní reklamy legální podnikání, a nyní, přestože jsou tyto smlouvy, povolení a licence stále platné, jim toto podnikání bez náhrady zakazuje, je faktickým vyvlastněním,” uvedl prezident SPVR Marek Pavlas.

Vyvlastnění soukromého majetku připouští ústava jen ve veřejném zájmu a za náhradu, píše SPVR. „Veřejný zájem stát nikdy neprokázal a žádnou náhradu neposkytl,” dodal Pavlas.

Foto: Novinky

Billboardy kolem českých dálnic zaplnily české státní vlajky.

Podle svazu jsou problémem reklamy u dálnic především nelegální stavby a různé nosiče, které nikdy neměly vzniknout. „Tyto stavby navíc nejsou vybaveny povinnými bezpečnostními prvky. Stát mohl a měl důsledně trvat na odstraňování takto závadných ploch, nikdy to ale účinně nedělal,” uzavřel svaz.

Senátoři podali ústavní stížnost

Zákaz reklamních poutačů v ochranném pásmu u dálnic a silnic I. třídy vyplývá z novely zákona o provozu na pozemních komunikacích z roku 2012. Ta kvůli obavě z možných sporů s provozovateli venkovní reklamy ponechala během pětiletého období, kdy mohly u českých silnic billboardy zůstat. [celá zpráva]

Skupina sedmnácti senátorů se kvůli zákazu billboardů v pondělí obrátila na Ústavní soud. Navrhuje zrušit tu část novely zákona o pozemních komunikacích, podle níž mají reklamní plochy do začátku září zmizet. Ministr dopravy Dan Ťok označil načasování ústavní stížnosti za zarážející.

Reklama

Související témata:

Související články

Dálnice zaplavily české vlajky na billboardech

Billboardy kolem českých dálnic zaplnily české státní vlajky. Svaz provozovatelů venkovní reklamy (SPVR), který sdružuje více než dvě třetiny majitelů těchto...

Výběr článků

Načítám