Článek
Výrobci baterií Duracell, dětských plenek Pampers nebo pracích prášků Tide by po zmenšení portfolia mělo zbýt zhruba 70 až 80 značek, které mají nejlepší výsledky. Konkrétní názvy těch, které hodlá prodat, firma neuvedla. Podle agentury AP jde o menší značky, které dohromady generují méně než desetinu celkových tržeb.
"V ideálním světě bychom to udělali uprostřed finanční krize, během recese," podotkl Lafley během dnešní telekonference s investory. "Nevidím žádnou výhodu v tom, když budeme čekat ještě další minutu."
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Redukovat se bude kosmetika
P se ztenčovala už v minulých letech. Firma prodala například značku burákového másla Jif, značku kávy Folgers nebo lupínky Pringles. Nyní se zaměřuje na redukci spotřebního zboží, které se během let rychle rozrůstalo a zahrnuje kromě kosmetiky také například papírové utěrky, prací prostředky nebo holicí břitvy.
Firma expanduje i do nových oblastí, v Severní Americe chce například začít prodávat pleny pro dospělé, a vydělat tak na tamní stárnoucí populaci.
"Je těžké si představit, že jsme v roce 1937 začínali se svíčkami a mýdlem," řekl Lafley.
Společnost dnes oznámila také výsledky hospodaření za čtvrté čtvrtletí svého finančního roku. Snižování nákladů jí pomohlo zvýšit zisk o zhruba 37 procent na 2,58 miliardy dolarů (asi 53,2 miliardy Kč).