Hlavní obsah
Pivovar Plzeňský Prazdroj loni prodal na domácí trh rekordních 7,2 milionu hektolitrů. Foto: Novinky

Prazdroj hlásí rekordní prodeje

Pivovar Plzeňský Prazdroj loni prodal na domácí trh rekordních 7,2 milionu hektolitrů, meziročně o 3,8 procenta víc. Přispěl k tomu zájem obchodů i restaurací. Nejvíce se dařilo nealkoholickým pivům, růst táhly také ležáky či cidery.

Pivovar Plzeňský Prazdroj loni prodal na domácí trh rekordních 7,2 milionu hektolitrů. Foto: Novinky
Prazdroj hlásí rekordní prodeje

Podařilo se zvrátit trend z minulých let, který se vyznačoval klesající poptávkou po čepovaném pivu – minulý rok se ho v hospodách prodalo o zhruba dvě procenta více.

K úspěchu podle pivovaru mimo jiné přispělo loňské velmi teplé počasí s historicky nejdelší hlavní letní sezonou a také dlouhodobé aktivity, které mají za cíl zlepšit prostředí, provoz i úroveň služeb v restauracích.

„Z mnoha průzkumů víme, že hospody, které se zapojily do našich programů podpory a zvýšily kvalitu nabízených služeb, rostly rychleji než zbytek trhu,“ uvedl obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.

Prodeje v obchodech loni společnosti vzrostly o pět procent. Zvýšily se přitom jak prodeje piva v plechovkách, tak i ve vratných lahvích. Nealkoholická piva se na růstu podílela téměř z poloviny – Birellu se meziročně prodalo o pětinu víc, zájem o cidery se zvýšil o dvanáct procent.

Rok 2018 přál i ležákům. „Češi je milují. Loni rostl zájem o Radegast Ryze hořkou dvanáctku, Pilsner Urquell nebo příslušné značky Gambrinus. Celkově vloni vzrostla poptávka po našich ležácích o pět procent,“ sdělil Mráz.

Objemy prodejů v zahraničí zveřejní Prazdroj během dubna.

Anketa
Jak často pijete pivo?
Denně
33.9 %
Obden
4 %
Několikrát do týdne
31.3 %
Několikrát do měsíce
16.8 %
Několikrát do roka
9.1 %
Nikdy
4.9 %
Celkem hlasovalo 351 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků