Hlavní obsah

Podvodníci v e-shopech nakupují v noci ze špatného monitoru

Novinky, Tomáš Volf

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejvíce podvodů při nákupech v e-shopech se stává při transakcích mezi 2. a 6. hodinou ráno, nejméně naopak mezi 10. a 16. hodinou. Dvou třetin podvodů se dopouštějí muži. Podvodné objednávky se týkají nejčastěji tabletů a také erotického spodního prádla.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Téměř třikrát rizikovější jsou pro e-shopy uživatelé monitorů s nižším rozlišením.

Vyplývá to z analýzy 14 tisíc transakcí společnosti Twisto.cz. Ta od loňského podzimu poskytuje nový platební systém, kde zákazník platí až 14 dní po obdržení zboží. [celá zpráva]

„Stejně jako v kamenných obchodech, i na internetu se vyskytují podvodníci. Poctivé e-shopy to stojí peníze a způsobuje jim to někdy i značné komplikace. Podařilo se nám definovat stovky faktorů, na základě kterých dokážeme podvodníky s vysokou pravděpodobností identifikovat,” říká Michal Šmída, zakladatel Twisto.cz.

„Platba zcizenou platební kartou, zneužití kradené identity, nevyzvednuté dobírky či lživá tvrzení o vrácení zboží, to jsou nejčastější podvody zákazníků, které způsobují e-shopům nemalé škody,“ dodává.

Mezi parametry, které Twisto.cz monitoruje, patří kupříkladu rozlišení monitoru zákazníka, používaný operační systém, denní doba nákupu, historie objednávek, předmět objednávky nebo geolokační data.

Na pravděpodobného podvodníka mohou upozornit i takzvané heat mapy, které je možné konstruovat například z map kriminality, insolvenčního rejstříku či dřívějších zkušeností e-shopů.

Dopadli skupinu uvěrových podvodníků

Vyhodnocovací systém Twisto.cz již na žádost Policie České republiky pomohl odhalit skupinu úvěrových podvodníků zneužívajících ukradené osobní doklady. Po předání informací se orgánům činným v trestním řízení podařilo pachatele dopadnout.

Firma nicméně nepředává informace o podvodných zákaznících žádné třetí straně nebo kreditnímu rejstříku. To by totiž do budoucna mohlo znevýhodnit klienta, pokud by například žádal o hypotéku.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám