Hlavní obsah
Foto: Škoda Electric

Plzeňská Škodovka zkouší nový trolejbus s bateriemi

Nový trolejbus začala v ulicích západočeské metropole testovat plzeňská Škoda Electric. Osmnáctimetrové kloubové moderní vozidlo typu Škoda 35 Tr, které může jezdit i bez trolejí, vzniklo na základě spolupráce s firmou Iveco. Ta je výrobcem karosérie.

Foto: Škoda Electric
Plzeňská Škodovka zkouší nový trolejbus s bateriemi

„Jedná se o pokročilou a v poslední době velmi preferovanou generaci trolejbusů,“ uvedl Pavel Kuch, obchodní manažer Škody Electric.

Vozidlům stačí, když je trolejovým vedením pokryta jen polovina trasy, což snižuje náklady na příslušnou infrastrukturu. Dopravci navíc mohou profitovat z toho, že tento typ nepotřebuje statické dobíjení – bateriové akumulátory ve vozech se nabíjí průběžně pomocí speciálního systému přímo z trolejí.

Příslušné homologace chce výrobce získat v průběhu jara. „Tento typ trolejbusu je nabízen pro trhy v západní Evropě,“ řekl Právu mluvčí mateřské firmy Škoda Transportation Michal Tobrman.

Škoda Electric v minulosti společně s firmou Iveco úspěšně realizovala celou řadu projektů. V italské Bologni například slouží 49 trolejbusů, pro které Škodovka vyráběla elektrovýzbroj a zajišťovala kompletní montáž ve svém plzeňském podniku.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků