Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Luděk Fiala, Novinky

Obrovské fronty, zamítnuté platby. Vánoční horečka zahltila platební terminály v obchodech

Předvánoční nákupní horečka zahltila platební terminály ČSOB v některých obchodních řetězcích. Velké vytížení v kombinaci s novým systémem ověřování transakcí vede k několikaminutovému čekání na autorizaci, ale také k častému zamítání plateb. Problém, na který upozornil server E15, Novinkám potvrdila zástupkyně ČSOB Michaela Průchová.

Ilustrační foto Foto: Luděk Fiala, Novinky
Obrovské fronty, zamítnuté platby. Vánoční horečka zahltila platební terminály v obchodech

„Obrovské fronty byly v královéhradeckém Lidlu v pátek i ve čtvrtek. V DM jsem v 11 dopoledne čekala na dokončení platby dvě minuty,“ řekla Novinkám zákaznice paní Kristina s tím, že některým lidem se nepodařilo zaplatit vůbec.

Další lidé si na sociálních sítích obchodního řetězce Lidl stěžovali, že jim byla platba nakonec strhnuta dvakrát. Někteří obchodníci se snaží problémům předejít tím, že přijímají jen platby v hotovosti.

Pracovnice obchodu Albert na pražských Vinohradech Novinkám potvrdily, že problémy panovaly hlavně dopoledne a přes poledne. Zpracování transakcí trvalo dlouho a před pokladnami se tvořily dlouhé fronty.

Oznámení o omezené funkčnosti platebních terminálů v prodejně Albert na pražských Vinohradech

Foto: Luděk Fiala, Novinky

„V těchto dnech, kdy předvánoční nákupní horečka vrcholí a platební terminály musejí zvládat rekordní počty transakcí, se může stávat, že při bezkontaktním placení kartou nebo mobilem některé platební terminály reagují pomaleji, nebo se transakce nepodaří uskutečnit,“ potvrdila za ČSOB Novinkám Michaela Průchová.

„V takových případech doporučujeme po krátké chvíli transakci opakovat. Naši technici platební síť neustále monitorují a případné nedostatky ihned řeší posilováním kapacity infrastruktury. Komplikace způsobené nakupujícím i obchodníkům nás velmi mrzí,“ dodala.

Za problémy může být nový způsob ověřování transakcí

Podle vyjádření mluvčího řetězce drogerií DM Jiřího Peroutky pro E15  za problémem stojí chyba v autorizačním centru spojená s novým způsobem ověřování transakcí.

Na možné problémy s bezkontaktním placením při zavedení nového systému ověřování plateb už v září upozorňovala Česká národní banka (ČNB).

Některé platební terminály pak v září skutečně zamítaly část bezkontaktních plateb do 500 korun. Tehdy však stačilo platbu provést klasickým způsobem s vložením do terminálu a zadáním kódu PIN.

„Od 14. září se v České republice uplatní nová pravidla pro ověřování karetních plateb stanovená evropským nařízením. Česká národní banka v této souvislosti upozorňuje, že při platbě fyzickou platební kartou v kamenných obchodech mohou v některých případech nastat určité komplikace,“ napsala tehdy ČNB.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků