Článek
"Pětkrát šlo o naftu a jednou o Natural 95. U nafty nevyhovuje většinou bod vzplanutí či obsah síry, u benzínu jde o oktanové číslo nebo obsah benzenu. Firmě hrozí ve správním řízení až miliónová pokuta. V jednom z případů, kdy jsme opakovaně zjistili pochybení, šlo o sankci v řádech statisíců korun," řekl Bobok.
Část vzorků při letošních kontrolách byla zařazena do skupin B a C, kde palivo již může mít vliv na chod motoru. Pokud je vzorek v pořádku, hradí test u Ústavu paliv a maziv ČOI, v opačném případě ho platí provozovatel benzinky. V případě LPG kontroly neodhalily za tři roky ani jednu závadu.
Právu se ozval i řidič, který natankoval naftu u jednoho z obchodních středisek na severu Čech. "Auto mi začalo hned po nastartování poskakovat. Naštěstí jsem neměl plnou nádrž a tak jsem ji dotankoval jinde, a ještě jsem do ní nalil aditivum," řekl 44letý majitel vozu Kia Sportage. Podnět ČOI k prošetření případu ale nepodal.