Hlavní obsah

Nejvíce se na internetu prodávají zájezdy do Řecka a Tuniska

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Lidé po internetu nejvíce kupují zájezdy do Řecka a Tuniska. Dovolenou v Řecku si koupila téměř čtvrtina všech lidí, kteří si objednali dovolenou na internetu. Dalších patnáct procent prodaných zájezdů si koupili lidé do Tuniska. Přes polovina prodaných zájezdů jsou last minute.

Článek

Plyne to ze statistik největších internetových prodejců dovolených, společností Invia.cz a NetTravel.cz.

Na dalších místech jsou Turecko, Egypt, Chorvatsko, Bulharsko a Itálie, ačkoliv se jejich umístění u obou firem mírně liší. U NetTravel je na třetím místě Turecko s 11 procenty. Invia má na třetí pozici se stejným podílem Chorvatsko.

Pět nejoblíbenějších zemí podle Invia.cz
zeměpodíl v procentech
Řecko24
Tunisko15
Chorvatsko11
Egypt10
Bulharsko9
Zdroj: Invia.cz

Podle vyjádření marketingového ředitele Invia.cz Michala Tůmy stagnuje zájem Čechů o dovolenou v Chorvatsku. Svou roli podle něj hraje  geografická blízkost a snadné dorozumění, takže mnoho lidí se nebojí navštívit Chorvatsko individuálně bez pomoci cestovní kanceláře. Dalším důvodem je i zvyšující se kupní síla. "Jak roste ekonomická síla Čechů, roste i zájem o dražší dovolené a Chorvatsko tím ztrácí na oblibě," dodal Tůma.

Pět nejoblíbenějších zemí podle NetTravel.cz
zeměpodíl v procentech
Řecko23
Tunisko23
Turecko11
Egypt10
Chorvatsko8
Zdroj: NetTravel.cz

Největším skokanem je podle statistik NetTravel Turecko, které meziročně svůj podíl zdvojnásobilo. "Dvojnásobný nárůst sledujeme i u Slovenska, i když stále jde o malý jednoprocentní podíl," doplnila manažerka firmy Barbora Bártová.

Většina prodaných zájezdů je last minute

Většinu zájezdů kupují lidé na internetu tzv. na poslední chvíli. Ve srovnání s loňskem se však podíl prodejů v nabídce last minute snížil podle NetTravel o čtyři procentní body z rovných dvou třetin na 62 procent. To je podle zástupců firmy dáno přesunem poptávky k tzv. first minute, kdy je mnohem širší výběr dovolených. Dalším letošním trendem je rostoucí podíl leteckých zájezdů.

Prodej zájezdů přes internet každým rokem roste. Loni Češi koupili přes internet 15 procent z celkového počtu 1,8 miliónu prodaných zájezdů a tržby za internetové prodeje byly zhruba dvě miliardy korun. Podle odborníků se podíl internetových prodejů letos zvýší na 23 procent a tržby přesáhnou tři miliardy korun.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám