Hlavní obsah

Nejhodnotnější značkou světa je stále Coca-Cola

Nejcennější světovou firemní značkou je i v letošním roce Coca-Cola, následuje softwarový gigant Microsoft. Výsledky zveřejňuje americká konzultační firma Interbrand. Žádná středoevropská, natož česká, značka mezi stovkou nejhodnotnějších značek světa však nefiguruje.

Nejhodnotnější značkou světa je stále Coca-Cola

Hodnotu jen samotné značky Coca-Cola společnost určila na 67 miliard dolarů, což je zhruba polovina celé její tržní hodnoty a téměř trojnásobek ročních tržeb. Druhý Microsoft má značku ohodnocenou na 57 miliard a podobně je na tom třetí IBM.

První dvacítka firem zaznamenala proti loňsku jen nepatrné posuny. Na šestém místě zůstala první evropská firma Nokia, které se přitom hodnota značky po pěti letech poklesu zvýšila o 14 procent na 30 miliard dolarů. Finská firma se tak po BMW mohla pochlubit nejvýraznějším růstem ze všech 20 nejcennějších značek.

Pořadí nejhodnotnějších značek
pořadíznačkahodnota (mld. USD)
1.Coca-Cola67
2.Microsoft56,93
3.IBM56,20
4.General Electric48,91
5.Intel32,32
6.Nokia30,13
7.Toyota27,94
8.Disney27,85
9.McDonald´s27,50
10.Mercedes21,80
zdroj: Interbrand

Nejvíce z celé stovky si ale polepšil Google, který postoupil ze 38. na 24. místo a hodnotu své značky zvýšil o 46 procent na 12,4 miliardy USD.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků