Hlavní obsah
Kvůli zvýšeným cenám ve franšízách McDonald’s ve Francii zákazníci v roce 2015 údajně zaplatili 232 miliónů eur (6,3 miliardy korun) navíc. Foto: Issei Kato, Reuters

McDonald’s měl nutit evropské franšízy účtovat vyšší ceny

Americká společnost McDonald’s měla nutit provozovatele svých franšíz v Německu, Itálii a ve Francii účtovat vyšší ceny, než si firma účtovala v restauracích, které provozuje sama. Informoval o tom server Bloomberg. Spotřebitelská organizace Indecosa-CGT proto na McDonald’s ve všech třech zemích podala stížnosti k regulátorům hospodářské soutěže.

Kvůli zvýšeným cenám ve franšízách McDonald’s ve Francii zákazníci v roce 2015 údajně zaplatili 232 miliónů eur (6,3 miliardy korun) navíc. Foto: Issei Kato, Reuters
McDonald’s měl nutit evropské franšízy účtovat vyšší ceny

McDonald’s s obviněním nesouhlasí. Podle mluvčí Terri Hickeyové společnost v posledních letech masivně investuje do programů, které mají franšízám pomáhat, aby byly úspěšné. „McDonald’s a naše franšízy se pohybují na vysoce konkurenčním trhu, franšízy si ceny své nabídky určují samy,“ zdůraznila.

Spotřebitelská organizace Indecosa-CGT je podle Bloombergu napojená na francouzské odbory. Kvůli zvýšeným cenám ve franšízách McDonald’s podle ní spotřebitelé zaplatili jenom ve Francii v roce 2015 232 miliónů eur (6,3 miliardy korun) navíc.

„McDonald’s nutí zákazníky svých franšíz snášet neospravedlněné navýšení cen,“ uvedla předsedkyně organizace Martine Sellierová.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků