Hlavní obsah

Maloobchodním prodejům se v únoru dařilo, rostly o pět procent

Maloobchodní tržby bez prodejů aut v Česku v únoru zrychlily růst na 5,1 procenta z revidovaných lednových 4,9 procenta. Téměř o pětinu se zvýšily tržby internetových obchodů a zásilkových služeb. Růst podpořil také větší zájem nakupujících o oděvy, obuv, sportovní a rekreační zboží. Vyplývá to z údajů, které v pátek zveřejnil Český statistický úřad.

Foto: Martin Havelka, Novinky

Tržby maloobchodu

Článek

Meziměsíčně v únoru tržby maloobchodníků očištěné o sezonní vlivy vzrostly o 0,4 procenta.

Podle analytiků únorové prodeje příjemně překvapily. „V únoru dynamika tržeb zrychlila u potravin, kde se meziročně zvýšila o 2,5 procenta oproti 1,9 procenta v lednu, zatímco u nepotravinářského zboží byl růst obdobný jako v předchozím měsíci a činil necelých osm procent,” popsal analytik ING Jakub Seidler.

Podle ČSÚ se nejvíce dařilo tradičně internetovým prodejům a specializovaným prodejnám zaměřeným na obuv, oděv, sport a rekreaci. „Po půlroce, kdy klesaly tržby z prodeje aut, si poprvé přilepšili také prodejci automobilů,” upozornila ekonomka Komerční banky Monika Junicke.

„V následujících měsících budou maloobchodní tržby ztrácet na tempu. Nasvědčuje tomu spotřebitelská nálada, která se postupně zhoršuje, i rostoucí míra úspor, která napovídá, že domácnosti už šetří na horší časy. Spotřeba domácností ale zůstane tahounem českého ekonomického růstu i nadále,” dodala.

Reklama

Výběr článků

Načítám