Hlavní obsah

Lidem chybí inovace, nejvíc na úřadech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Češi potřebují k životu mnohem více inovací a moderních řešení než jim firmy, instituce i státní správa nyní poskytují. Vyplynulo to z průzkumu ČSOB. Podle něj výrazně za očekáváním jsou v inovacích veřejná správa, zdravotnictví, školství nebo doprava. Lépe si v tomto směru vedou obchody a služby.

Foto: Novinky

Průzkum vycházel z dotazování tisícovky lidí a 500 firem v celé ČR. Ilustrační snímek

Článek

Index inovací, který ukazuje naplnění potřeb inovací, dosáhl v průzkumu jen 38,7 bodu ze sta možných. Hodnoty od 65 bodů výše lze považovat za velmi dobré a hodnoty pod 25 bodů za velmi špatné.

Průzkum vycházel z dotazování tisícovky lidí a 500 firem v celé ČR. Ukazuje na velký hlad po inovacích i přesto, že je v řadě oborů včetně školství v poslední době nuceně urychlila pandemie koronaviru.

„Velmi vysoká potřeba inovací je hlavně ve zdravotnictví a školství a u komunikace s úřady, kde má realita k požadavkům obyvatel hodně daleko,“ řekla Michaela Lhotková, členka představenstva ČSOB zodpovědná za inovace.

Pandemie povzbudila bezhotovostní ekonomiku, Češi stále častěji platí kartou

Ekonomika

U úřadů lidé považují za slabinu vzájemné propojení i dostupnost, včetně možnosti řešit věci po internetu. U lékaře jim často schází možnost komunikace či vyšetření na dálku a ve školství by uvítali inovace v jejich vybavení i samotném systému výuky. Vývoj indexu hodlá banka sledovat i do budoucna.

„Veřejná správa je často apriori nastavena na nedůvěře, v takové atmosféře inovace těžko probíhají,“ komentovala ředitelka Česko.Digital Eva Pavlíková. Organizace sdružuje skoro 4000 dobrovolníků v IT.

Amazon otevřel v Itálii inovační laboratoř

Internet a PC

Co se týče dopravy, největší nenaplněná poptávka se týká silnic a dálnic.

Podle průzkumu investují firmy v Česku do inovací v průměru takřka 240 tisíc korun ročně. I ty nejmenší firmy dávají na sledování a vývoj inovací desetitisíce, u větších firem jde již řádově o miliony.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám