Hlavní obsah
Prodejna potravin Kaufland Foto: Milan Malíček, Právo

Kaufland zvyšuje nástupní mzdy na 24 tisíc

Obchodní řetězec Kaufland k prvnímu červnu zvýší mzdy zaměstnanců prodejen o 26 procent. Řetězec to oznámil ve středu. Minimální nástupní mzda na nejnižší pozici bude činit 24 tisíc hrubého. V Praze a dalších regionech se specifickou situací na trhu práce půjde o 26 tisíc.

Prodejna potravin Kaufland Foto: Milan Malíček, Právo
Kaufland zvyšuje nástupní mzdy na 24 tisíc

Zvýšením mezd chceme ocenit náročnou práci našich zaměstnanců. Velmi si vážíme jejich vysokého pracovního nasazení,“ uvedla mluvčí Kauflandu Renata Maierl.

Zvyšování mezd vítají odboráři. „Vidím to jako velmi pozitivní krok, který je také výsledkem našeho dlouhodobého dialogu. Jsme přesvědčeni, že toto finanční ocenění si naši zaměstnanci jednoznačně zaslouží,“ nechala se slyšet předsedkyně Nezávislého odborového svazu pracovníků potravinářského průmyslu při Kauflandu Marcela Jelínková.

Průměrná mzda v Česku loni stoupla o sedm procent na 29 504 korun.

V Lidlu od 28 tisíc

V únoru oznámil řetězec Lidl, že od března zvýšil nástupní mzdu pokladních a prodavačů o pětinu na 28 tisíc hrubého. Lidl pokladním a prodavačkám slibuje, že po dvou letech práce přesáhne jejich mzda 30 tisíc korun hrubého. [celá zpráva] Lidl i Kaufland v Německu patří do obchodního koncernu Schwarz-Gruppe, kterou založil podnikatel Dieter Schwarz.

Ostatní řetězce jsou o poznání méně štědré, nicméně k postupnému navyšování mezd přistupují téměř všichni vzhledem k nedostatku lidí. Podle tiskové mluvčí Billy Dany Bratánkové razantní krok Lidlu souvisí s nedostatkem lidí na trhu. „S nedostatkem zaměstnanců se potýká celý retailový trh, tedy pochopitelně i naše společnost,” sdělila Novinkám.

Rovněž mluvčí Aholdu konstatoval, že se pracovní trh vyznačuje nedostatkem pracovních sil. Globus pociťuje nedostatek lidí především ve vlastních výrobách. „Schází nám pekaři, cukráři i řezníci,” upřesnila jeho mluvčí Pavla Hobíková. [celá zpráva]

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků