Hlavní obsah

Fincentrum: Finanční poradci musejí nahrávat hovory s klienty, rozhodla ČNB

Aktualizováno

Finanční poradci, kteří se věnují investičnímu zprostředkování a poradenství, musejí nahrávat a uchovávat své mobilní hovory s klienty. Společnost Fincentrum v úterý uvedla, že tato povinnost vyplývá z precedentního rozhodnutí České národní banky (ČNB), která jednu z největších finančně poradenských firem na tuzemském trhu kontrolovala.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

„Za nejzávažnější prohřešek systémové povahy označil regulátor nenahrávání mobilních telefonů poradců při zprostředkování investic. Rozhodnutí má okamžitý dopad na činnost všech finančních poradců v ČR, kteří se věnují investičnímu zprostředkování a poradenství. Podobným rozhodnutím v loňském roce přiměla ČNB k nahrávání hovorů s klienty všechny banky na českém trhu," informovalo Fincentrum.

Mluvčí ČNB Markéta Fišerová na dotaz Novinek potvrdila, že rozhodnutí, o němž informuje Fincentrum, existuje a je pravomocné od 6. dubna. Víc věc zatím nechtěla komentovat s tím, že podrobné odůvodnění k rozhodnutí bankovní rady připravují.

Fincentrum připomnělo, že ČNB nedávno udělila také Československé obchodní bance (ČSOB) dvoumiliónovou pokutu za to, že nenahrávala telefonní hovory bankovních poradců s klienty.

„V důsledku tohoto rozhodnutí začaly všechny české banky hovory svých poradců nahrávat a archivovat. Rozhodnutí směrem k Fincentru je podobně precedentní a má za zřejmý cíl totéž: přinutit všechny poradenské společnosti nahrávat a archivovat hovory všech poradců působících na českém trhu v distribuci investic," uvedl zakladatel a předseda představenstva společnosti Fincentrum Petr Stuchlík.

Firma už pracuje na technickém řešení, které podle něj „pomůže ochránit poradce po tomto průlomovém rozhodnutí”. Věří, že vedlejším efektem tohoto rozhodnutí bude vyšší ochrana spotřebitelů před nekalými nabídkami nebo nekvalitním poradenstvím.

Centrální banka udělila Fincentru za několik prohřešků pokutu celkem 1,5 miliónu korun, její rozhodnutí je konečné. Fincentrum v úterý uvedlo, že pokutu bez zbytečného odkladu uhradí.

Pro Fincentrum v Česku na konci loňského roku pracovalo asi 2000 poradců, kteří finanční poradenství vykonávají jako svou hlavní profesi. Společnost vznikla před 18 lety a dlouhodobě se řadí mezi nejvýznamnější finančně poradenské společnosti v České republice a na Slovensku. Loni zvýšila tržby v tuzemsku meziročně o desetinu na 1,21 miliardy korun.

Konkurenty jsou například společnosti OVB, Chytrý Honza, Broker Consulting či Partners Financial Services.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám