Hlavní obsah

Dopravce ČSAD Vsetín pořídil čínské ekologické autobusy

Právo, Jiří Růžička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Čínské ekologické autobusy Yutong jezdí pro společnost ČSAD Vsetín ve Zlínském a částečně i Olomouckém kraji. Od dubna jich bylo podle serveru www.busportal.cz nasazeno devět. S podporou evropských dotací jich největší autobusový dopravce ve Zlínském kraji pořizuje letos sedmnáct.

Foto: http://www.yutong.cz

Autobus Yutong

Článek

„Ačkoliv Zhengzhou Yutong Bus Co., LTD. je v současnosti největším výrobcem autobusů na světě a i v Evropě vozidel Yutong jezdí už stovky kusů, ve vozových parcích českých autobusových dopravců se tato značka objevovala dosud jen sporadicky,“ uvádí zdroj.

Stroje určené na Valašsko jsou ekologické a částečně nízkopodlažní autobusy Yutong, z toho osm jich má být ve dvanáctimetrové verzi a zbývající o délce 10,5 metru. Celková pořizovací cena těchto vozidel činí kolem 72 miliónů korun, 40 procent z této částky bude uhrazeno z fondů EU prostřednictvím Regionálního operačního programu NUTS II Střední Morava na základě schváleného projektu obnova vozidel veřejné linkové dopravy ve Zlínském kraji.

Do Evropy autobusy putovaly lodí

Všechny autobusy byly vyrobeny přímo v hlavním závodě Yutongu v Čeng-čou (Zhengzhou) v Číně a do Evropy pro ně byla vybrána přeprava lodí. Záruční a pozáruční servis autobusů Yutong bude podle uzavřené smlouvy zajišťovat ČSAD Invest, divize BONAVIA servis.

„Autobusy Yutong, které budou jezdit v ČSAD Vsetín, splňují veškeré standardy evropské homologace a mají i ,evropský střih‘. Jsou vybaveny motorem Cummins Euro 5 o výkonu 209 kW, klimatizací pro řidiče, závěsným zařízením a dalšími nadstandardními prvky, vysoký komfort poskytují i samotným cestujícím. Přední část vozidla je nízkopodlažní, u druhých dveří je namontována mechanická plošina pro pohodlný nástup vozíčkářů a rodičů s kočárky,“ uvádí www.busportal.cz.

U dvanáctimetrové verze je k dispozici 42 míst k sezení a 48 k stání, u verze 10,5 metru pak 32 míst k sezení a 45 míst k stání. U obou typů je samozřejmostí dostatečný prostor ve střední části vozu pro přepravu invalidního vozíku a dětského kočárku.

Reklama

Výběr článků

Načítám