Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Milan Vojtek, Právo

Čeští strojvedoucí začali s vlaky jezdit až do Lince

Na hranicích mezi Čechami a Rakouskem se přestávají měnit strojvedoucí. Jde o další novinku ve spolupráci Českých drah (ČD) a Rakouských spolkových drah (ÖBB). Čeští mašinfíři řídí u vybraných spojů rakouské lokomotivy Taurus až na hlavní nádraží v hornorakouském Linci. V budoucnu by měli jezdit i vybraní rakouští strojvedoucí až do jihočeské metropole Českých Budějovic. Uvedl to mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Ilustrační foto Foto: Milan Vojtek, Právo
Čeští strojvedoucí začali s vlaky jezdit až do Lince

„Samotné lokomotivy rychlíků a spěšných vlaků mezi Českými Budějovicemi a Lincem se na hranicích nevyměňují již několik let,“ připomněl mluvčí s tím, že provoz vlaků bez výměny strojvedoucích na hranicích znamená efektivnější provoz s menším rozsahem prostojů a čekání na další výkony.

„Zjednodušuje také přeshraniční provoz, což může vést v některých případech k jeho zrychlení,“ dodal Šťáhlavský.

Perfektní němčina nutností

Strojvedoucí ČD, kteří v současnosti jezdí až do rakouského Lince, musejí ovládat perfektně němčinu. Osm českých strojvedoucích prošlo školicím střediskem ÖBB v rakouském Wörthu stejně jako všichni jejich rakouští kolegové.

„Příprava probíhala kompletně v němčině, což bylo velmi náročné a samo o sobě prověřilo jazykovou znalost našich zaměstnanců. I závěrečná zkouška před zkušebními komisaři probíhala v němčině,“ uvedl Rostislav Novák, ředitel odboru kolejových vozidel.

Jízdy do Německa, Polska a na Slovensko

Strojvedoucí ČD se nestřídají na hranicích a jezdí do zahraničí již řadu let. Velmi dlouho tato spolupráce funguje s německými Deutsche Bahn na vlacích EuroCity a EuroNight, kdy Češi jezdí přímo do Drážďan nebo Lipska a Němci naopak do Prahy.

Čeští strojvedoucí míří také na tratě v Polsku, konkrétně do polských Katowic, nebo na Slovensku. Tam jezdí do Štúrova na slovensko-maďarské hranici nebo do východoslovenského Trebišova.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků