Hlavní obsah
České dráhy pustily do provozu poslední dvě železniční soupravy CityElefant. Ty budou vozit cestující mezi Studénkou, Ostravou-Svinovem, Bohumínem a Mosty u Jablunkova. Foto: Pavel Karban, Právo

České dráhy převzaly poslední „slony“

Přes 17 miliard korun zaplatily České dráhy (ČD) za 83 nových souprav CityElefant. Ty poslední dvě pustily do provozu v pátek 5. dubna. Dvoupodlažní elektrické jednotky budou jezdit na trati mezi Studénkou, Ostravou-Svinovem, Bohumínem a Mosty u Jablunkova.

České dráhy pustily do provozu poslední dvě železniční soupravy CityElefant. Ty budou vozit cestující mezi Studénkou, Ostravou-Svinovem, Bohumínem a Mosty u Jablunkova. Foto: Pavel Karban, Právo
České dráhy převzaly poslední „slony“

„Jsou to prozatím poslední CityElefanty pro České dráhy, které jsme si u společnosti Škoda Vagonka objednali,“ potvrdila mluvčí ČD Kateřina Šubová s tím, že nové vlaky vystřídají starší pantografové jednotky.

„Na trati Studénka – Ostrava – Bohumín – Mosty u Jablunkova už budeme jezdit v 84 procentech úplně novými vozy,“ uvedl ředitel odboru regionální dopravy ČD Ivo Toman.

České dráhy pustily do provozu poslední dvě železniční soupravy CityElefant. Ty budou vozit cestující mezi Studénkou, Ostravou-Svinovem, Bohumínem a Mosty u Jablunkova.

Foto: Pavel Karban, Právo

Z celkového počtu 83 jednotek jich 71 vozí cestující po Středočeském kraji a v okolí Prahy, zajíždějí také do Ústeckého a Pardubického kraje. Zbylých 12 je na regionálních tratích v Moravskoslezském kraji. CityElefanty denně v Česku ujedou přes 33 400 kilometrů.

„CityElefanty přinášejí oproti starým soupravám mnohem větší komfort. Jednotky jsou klimatizované, mají pohodlnější sedačky, jejich výhodou je i uzavřený systém toalet, které lze využívat i ve stanicích,“ upozornila Šubová.

Cestující jsou v CityElefantech informováni o zastávkách audiovizuálním informačním systémem, soupravy jsou také vybaveny bezbariérovou toaletou a plošinami usnadňujícími nástup.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků