Hlavní obsah

České cestovní kanceláře mají letos žně

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

České cestovní kanceláře hlásí mimořádně úspěšnou sezonu. Počet jejich klientů meziročně stoupl o deset procent. Na nárůstu se nejvíce podílí prodej zájezdů v předstihu, tzv. first moment. Nyní je sezóna letních zájezdů v plném proudu a CK doprodávají poslední volná místa.

Článek

"Podle vývoje prodejů bude letošní rok velmi úspěšný, vyprodanost kapacit na hlavní sezónu je vyšší než loni," řekl mluvčí společnosti Fischer Daniel Plovajko s tím, že Fischer již vyprodal více než 90 procent všech kapacit nasmlouvaných na letní sezonu.

Spokojený je i marketingový ředitel Čedoku Tomáš Brejcha. "Oproti srovnatelnému období loňského roku jsme zaznamenali desetiprocentní nárůst poptávky," řekl.

Například CK Vítkovice Tours, která se specializuje na Chorvatsko, hlásí letos o 13 procent více zákazníků. Podobné nárůsty však mají i cestovní kanceláře, které se specializují na domácí cestovní ruch. Například CK ATIS prodává letos o 10 procent více tuzemské dovolené než loni. Podle ředitele ATIS Petra Krče se dá předpokládat, že růst vydrží po zbytek roku.

Nejvíce si zástupci CK letos pochvalují předprodej zájezdů, takzvaných first moment, který u některých společností začal již koncem loňského listopadu. Během těchto akcí nabízejí CK až dvacetiprocentní slevy. Některé cestovní kanceláře prodaly v dlouhodobém předprodeji meziročně až o polovinu více zájezdů.

Zájem o zahraniční last moment klesá

U zahraničních zájezdů naopak klesají prodeje těsně před odjezdem, tedy tzv. last moment. Důvodem je podle odborníků zúžená nabídka, kdy nejatraktivnější místa jsou již většinou vyprodaná. "Jde de facto o zbytkový doprodej, kdy vysněná lokalita či hotel již nemusí být k dispozici," řekl Hynek Špinar z Eso travel. Jinak je tomu u tuzemské turistiky. "V domácím ruchu lastový prodej funguje velmi dobře," tvrdí ředitel ATIS Petr Krč.

Ceny srovnatelných zájezdů se oproti loňsku nemění, Češi však za dovolenou utrácejí více. Požadují totiž stále lepší ubytování i ostatní služby. Standardně si čeští turisté nyní platí za veškerou stravu, tzv. all inclusive. Z těchto důvodů například CK Fischer letos nezařadila do své nabídky hotely se dvěma a méně hvězdičkami.

Podle odhadů Asociace českých cestovních kanceláří a agentur zaplatí letos čeští turisté za dovolenou v průměru 15 000 korun, tedy o tisíc korun více než loni. Celkem by měly CK letos prodat 2,1 miliónu zájezdů, což by znamenalo pětiprocentní růst.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám