Hlavní obsah

Češi se na Velikonoce předzásobili, v pondělí v supermarketech nenakoupí

Novinky, tov

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Před prodlouženým velikonočním víkendem vzali lidé supermarkety útokem. Zájem o nabídku supermarketů a akční letáky je srovnatelný s tím předvánočním. Dokazuje to návštěvnost portálu Kupi.cz, který se nabídkami z akčních letáků zabývá. Zvýšený zájem nakupujících potvrzují i řetězce. V pondělí musí zůstat velké obchody zavřené podle nového zákona.

Foto: Neil Hall, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Prodloužený víkend v kombinaci s jarními prázdninami a státními svátky znamená zvýšenou poptávku po nákupech v supermarketech.

Na Velikonoční pondělí letos poprvé musí zavřít obchody s plochou nad 200 metrů čtverečních podle loni přijatého zákona. Na Velký pátek, který je letos poprvé státním svátkem, toto omezení neplatí. [celá zpráva]

I vzhledem ke špatné předpovědi počasí na víkend lze očekávat, že nákupní centra budou o prodlouženém víkendu praskat ve švech. Potvrzuje to i návštěvnost portálu Kupi.cz, který se zabývá nabídkami z akčních letáků.

„Návštěvnost našich stránek je v tyto dny nejvyšší od začátku roku a je srovnatelná s návštěvností v předvánočním období. Každý den naši službu navštíví více než 200 000 lidí,“ řekl Petr Miklík z Kupi.cz. Změněná otevírací doba ve svátek a o víkendu podle něj lidi motivuje k tomu se zásobit i přes to, že obchody zavírají pouze na jeden den. Chtějí mít během nadcházejícího volna klid a vše tedy řeší s předstihem.

Velké obchody musí zavřít o těchto svátcích
1. leden – Den obnovy samostatného českého státu a Nový rok
Velikonoční pondělí
8. květen – Den vítězství
28. září – Den české státnosti
28. říjen – Den vzniku samostatného československého státu
24. prosince –Štědrý den – prodej omezen do 12 hodin
25. prosinec – 1. svátek vánoční
26. prosinec – 2. svátek vánoční

To si uvědomují také supermarkety, které s dostatečným předstihem vydaly i speciální velikonoční letáky speciály. „Protože jich je velké množství, připravili jsme jednoduchý přehled všech nabídek. Díky němu se každý rychle zorientuje a najde relevantní informace,“ dodal Miklík.

Protože bude na Velikonoční pondělí zavřeno, rozhodla se řada obchodů v ostatní dny prodloužit otevírací dobu. To znamená, že i na Velký pátek je možné nakoupit si jako ve kterýkoli pracovní den. O víkendu se lidé mohou spolehnout na běžný provoz, na nějž jsou zvyklí.

„Pozorujeme zvýšený zájem zákazníků. Nejčastěji nakupují cukrovinky, vejce, pečivo, maso a uzeniny a alkohol. Lze očekávat, že obdobná situace budeme i během víkendu,” řekl Novinkám mluvčí supermarketů Tesco Václav Koukolíček.

Vejce, řízky i rum

Z chování uživatelů Kupi.cz je také znát, o co se nakupující před Velikonocemi nejvíc zajímají.

„Největší zájem je o čokoládová vejce Kinder s překvapením, která jsou již léta univerzálním vhodným dárkem pro malé koledníky. Vysoký zájem o tento produkt dokazuje i fakt, že se jedná o sedmý nejhledanější produkt na Kupi.cz. V kurzu jsou také velikonoční beránci, čokoládové figurky a velikonoční dekorace. Mimo to lidé myslí také rodinné a sousedské návštěvy, a proto nakupují klasické potraviny – pivo, colu, kuřecí řízky a tvrdý alkohol – především rum,“ dodal Miklík

Spotřebitelé hojně vyhledávají také akce na vejce, kterých je velmi málo, a proto jsou letos nejdražší za posledních 5 let. [celá zpráva]

Mezitýdenní porovnání nejvyhledávanějších potravin na Kupi.cz
ProduktMnožstvíAktuální akční cenaBěžná cenaNárůst zájmu
Pilsner Urquell0,5 l15,925,742 %
Čokoládové vajíčko Kinder20 g14,926,4537 %
Trvanlivé mléko Tatra1 l11,918,92 198 %
Pivo Gambrinus 10°0,5 l7,913,549 %
Mražená kachna1 kg43,986,9183 %
čokoládová vajíčka plněná Milka136 g99,9129,912 100 %
Zmrzlina Manhattan450 ml59,9115,5629 %
Rum Božkov0,5 l89,915475 %
Bohemia Sekt Demi Sec0,75 l89139149 %
Instantní káva Jacobs Velvet200 g89,919954 %
Zdroj: Kupi.cz

Velké obchody musely poprvé kvůli novému zákonu zavřít loni 28. října a poté na Vánoce. Ukázalo se, že zavřené velké obchody pomohly prodejům menších samoobsluh a večerek, což potvrzovaly i dlouhé fronty. Radost udělalo opatření také internetovým obchodům.

„Zavřené obchody na svátky nám zvyšují prodeje průměrně o 15 procent. Zákazníci už několik dní dopředu hledají většinou originální zboží, které není běžně dostupné v obchodech. Přímo v den svátku také roste návštěvnost webu zhruba o 10 procent. Lidé si zboží také déle prohlížejí a vybírají, nahrazuje to brouzdání po regálech v kamenných obchodech,“ řekla Novinkám mluvčí e-shopu Vemzu.cz Babora Opletalová.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám