Hlavní obsah
Kolínská automobilka TPCA si nedávno připomněla deset let od zahájení výroby. Foto: Radek Plavecký, Právo

Automobilce TPCA stouply díky novým modelům o třetinu tržby

Kolínská automobilka Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) loni zvýšila meziročně tržby o víc než 31 procent na 39,3 miliardy korun. Růst způsobil hlavně začátek prodeje nové generace všech tří značek, Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1, řekl v úterý mluvčí automobilky Marek Hovorka.

Kolínská automobilka TPCA si nedávno připomněla deset let od zahájení výroby. Foto: Radek Plavecký, Právo
Automobilce TPCA stouply díky novým modelům o třetinu tržby

Hospodářský výsledek firmy před zdaněním vzrostl také o víc než 31 procent na 366,5 miliónu korun.

"Rok 2014 byl v historii TPCA velmi důležitým milníkem. V květnu jsme zahájili úspěšně výrobu druhé generace našich vozů a to se také pozitivně podepsalo na našem hospodářském výsledku," uvedl prezident TPCA Kenta Koide.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

V roce 2014 prodala automobilka 203 000 automobilů, hlavními trhy byla Velká Británie, Francie, Německo, Itálie a Nizozemsko.

V roce 2015 by se v TPCA mělo vyrobit přibližně 220 000 aut.

"Evropský trh v segmentu malých vozů je velmi tvrdý a jsme rádi, že se našim trojčatům na něm daří. Víme však, že musíme pracovat na zvyšování konkurenceschopnosti našeho závodu v porovnání s evropskými automobilkami, a už nyní pracujeme na tom, abychom v budoucnu byli připraveni na výrobu vozů třetí generace," doplnil výkonný viceprezident TPCA Javier Varela.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků