Hlavní obsah

Ani Adidas, ani Nike. Nejpadělanější značkou v Česku je Sneaker

Novinky, tov

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejčastěji padělanou značkou výrobků, které loni zabavili inspektoři ČOI, byly značky Sneaker, Man Sneaker a Sneaker Lady. Slavnější zahraniční značky následují s velkým odstupem. Ochranné známky Sneaker si teprve v posledních letech zaregistrovaly česká a německá firma.

Foto: David Ryneš, Novinky

Nejčastější značky loni zabavených padělků

Článek

”ČOI zajistila v loňském roce celkem 25 560 falzifikátů značek Sneaker, Man Sneaker a Sneaker Lady,” řekl Novinkám mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

Na dalších místech v počtu zadržených padělků jsou podle údajů inspekce značky George Gina & Lucy (2 956 kusů) a Burberry (1 633 kusů) a Adidas (1 567 kusů). Padělků dalších světově známých značek jako Lacoste, Louis Vuitton nebo Diesel zabavili inspektoři méně než tisíc kusů.

Foto: Úřad průmyslového vlastnictví

Zapsané značky

Pracovníci ČOI se podle Fröhlicha při kontrole stánků setkávají i s originály značek Sneaker, evidují ale pouze množství padělků, takže si netroufá odhadovat, jaký je poměr padělků k originálům.

Nové značky

Ochrannou známku Sneaker (anglické slovo pro tenisky) si podle webu Úřadu průmyslového vlastnictví registrovala v roce 2012 firma Bernd Hummel Holding se sídlem v Německu. Známky Man Sneaker a Sneaker Lady má od roku 2009 registrovaná firma Virginia z Brna. Podle informací Novinek se originály i padělky značek Sneaker vyrábějí v Asii.

Přihlášku s registrací velmi podobně znějících známek Man´s Sneaker a Ladies Sneaker má přitom od začátku letošního roku na úřadu firma Ellasun z Prahy s asijským majitelem.

Foto: Úřad průmyslového vlastnictví

Přihlášené značky

Jak ČOI při kontrole rozezná padělky od originálů?

„Inspektoři jsou proškoleni často přímo zástupci majitelů práv duševního vlastnictví, ať už jde o Adidas, Diesel, nebo Sneaker, jak poznat originál od falzifikátu. Každý výrobce mívá určitý specifický typ například umístění značky, vyšití nebo stylu střihu. Ve finále, kdy je výrobek porušující práva duševního vlastnictví zajištěn v centrálním skladu ČOI, má ještě konečné slovo majitel ochranné známky, který jako poslední posuzuje a sám nejlépe ví, zda se skutečně jedná o falzifikát,” dodal Fröhlich.

ČOI loni prodejcům padělků uložila přes 1 300 pokut za celkem 12 miliónů korun. [celá zpráva]

Reklama

Související články

ČOI zakázala prodej nebezpečné hračky

Česká obchodní inspekce (ČOI) zakázala prodej plastové želvičky s magnetem. Z hračky šly snadno oddělit malé části, které může dítě spolknout nebo vdechnout,...

Výběr článků

Načítám