Firma Kapsch se dohodla se svými subdodavateli na urychlení výstavby mýtných bran, také se zvýší počet pracovních čet, prodlouží se stavební sezóna a přeorganizuje se práce.

Budování systému pozdrželo rozhodnutí Krajského soudu v Brně, který předběžným opatřením zastavil práce od 9. do 17. října. Opatření vydal na žádost neúspěšného účastníka tendru o mýtné, společnosti Autostrade. [celá zpráva]

K 9. říjnu bylo ze 171 hotovo 75 bran a stavělo se tempem 15 až 20 bran za týden. Kvůli rozhodnutí soudu nastal skluz 40 bran. Zpoždění se Kapsch rozhodl dohnat zvýšením tempa výstavby na 25 až 30 bran za týden.

Plán výstavby mýtných bran
datum počet dostavěných bran
10.10.2006 75
22.10.2006 89
31.10.2006 116
30.11.2006 171 (konečný počet)

Firma zveřejnila harmonogram zavádění mýtného

Společnost ve čtvrtek zveřejnila plán výstavby, podle kterého má být k 22. říjnu hotovo 89 bran, k 31. říjnu 116 bran a ke konci listopadu má být hotovo všech 171 bran plánovaných pro první etapu. Kapsch ale nebude stavět v noci, kvůli bezpečnosti dopravy i stavebníků. "Jsme také omezeni termíny dálniční policie," sdělil Feix. Řidiči podle něj musejí počítat se zhuštěním výstavby přes den.

Od prosince Kapsch zahájí tzv. pilotní provoz, kdy se na dálnice rozjede několik desítek testovacích vozů. Ty budou 24 hodin denně ověřovat funkčnost systému. Během listopadu a prosince se budou dopravci registrovat k platbě mýtného a od 1. ledna 2007 se již žádný kamion nad 12 tun placení mýtného nevyhne.

V nejhorším se prodlouží platnost známek

Také ministerstvo dopravy podle mluvčí Marcely Žižkové očekává, že Kapsch svým závazkům dostojí a zprovozní mýto od 1. ledna 2007. Pokud se tak nestane, má MD plán na prodloužení platnosti dálničních známek pro kamióny i na příští rok.

Od 1. ledna mají přepravci platit mýtné na téměř 950 kilometrech dálnic a rychlostních silnic. Do 30. června by měli začít platit i na zbylých asi 1100 kilometrech silnic první třídy. Průměrná sazba bude 4,05 koruny za kilometr. [celá zpráva]