Pilotům i dalším odborářům společnosti se podle slov prezidenta odborového sdružení pilotů CZALPA Radomila Kratochvíla podařilo přimět vedení firmy k vyjednávání o samostatných kolektivních smlouvách pro každou odborovou organizaci zvlášť a jedné smlouvě společné, kde budou  společná ustanovení pro všechny zaměstnance. ČSA by tak měla mít 7+1 kolektivní smlouvu. Jednání pilotů a managementu ČSA trvalo s přestávkami dvacet hodin.

Plovajko v rozhovoru pro ČRo uvedl, že podrobnosti dohody budou zveřejněny odpoledne. Nevyjádřil se tak k případnému navýšení platů pilotům.

Pokud by oboráři a vedení ČSA kompromis nenašli, ve čtyři hodiny byli piloti rozhodnuti stávkovat. ČSA připravily krizový scénář, jehož jedním bodem byly např. pronájmy  externích letadlových kapacit včetně posádek s leteckými společnostmi jak v České republice, tak i v zahraničí. Zároveň ČSA požádaly další letecké společnosti, aby v době konání případné stávky na lety z a do Prahy nasadily letadla s větší kapacitou.

Piloti se zase obrátili na své kolegy ze SkyTeamu, jehož je ČSA součástí, aby v případě stávky  vyzvali představitele svých firem, aby nenavyšovali lety do české metropole.

SkyTeam sdružuje ČSA, Air France, Delta Airlines, Alitalia, Aero Mexico a Korean Air.

Podobné drama s dohodou na poslední chvíli "sehráli" piloti a vedení ČSA v srpnu 2001.