Lašák odmítl, že by firmě hrozil bankrot. O bankrotu by se podle něho dalo mluvit pouze v případě, pokud by ČSA pokračovaly současným stylem hospodaření po další dva roky.

Ministerstvo dopravy nyní zpracovává právní rozbor, který má ukázat možnost navýšení kapitálu bez souhlasu EU. Podle ministra dopravy leží finanční stránka případné pomoci na ministerstvu financí.

Podle náměstka Eduarda Janoty MF čeká na podklady, které zpracovává ČSA. Souhlasí pouze s tím, že se situace musí vyřešit do konce roku. Lašák ani Řebíček neuvedli, zda existuje i varianta záchrany aerolinií v případě, že se ukáže, že navýšení kapitálu ze strany státu není právně možné.

Ministerstvo dopravy po případné pomoci bude muset dohlédnout na řádnou restrukturalizaci firmy a zajistit návrat k ziskovosti. "Musíme zajistit, aby dvě miliardy nesloužily pouze jako záplata díry v rozpočtu," uvedl Řebíček.

Nákup dálkové flotily se odkládá

České aerolinie kvůli ztrátě neuvažují v nejbližších letech o nákupu nových letadel pro svou dálkovou flotilu. "Současné hospodářské výsledky neopravňují k jakémukoli nákupu letadla," řekl k tomu Lašák. Podle něho je budování dálkové flotily strategickým rozhodnutím, takže si ČSA v současné době nechávají vypracovat analýzu ziskovosti a pokud budou v dobrém ekonomickém stavu, je možné o nákupu velkokapacitních letadel uvažovat mezi lety 2010 a 2012. [celá zpráva]

České aerolinie vykázaly za první pololetí ztrátu téměř 800 miliónů korun, kumulovaná ztráta z předchozích období je asi 1,1 miliardy. [celá zpráva]