"Nechci dopustit, aby z Aera zbylo letiště a zanikla výroba, která má u nás dlouhou tradici. Proto jsem panu premiérovi zaslal materiál s žádostí o projednání vládou příští týden, který obsahuje analýzu situace a navrhuje několik řešení včetně pozastavení stávajícího procesu a pokračování privatizace po částech," uvedl ministr.

V nynější privatizaci chce naopak pokračovat Česká konsolidační agentura, která je manažerem prodeje všech aktiv státu v Aeru. Dokončení výběrového řízení agentura považuje za jediný možný způsob řešení současné situace společnosti, zabezpečení potřeb ministerstva obrany a pokračování letecké výroby v podniku.

O Aero se ucházejí Slovácké strojírny, HTC Holding, Aero Kilcullen Consortium, Benson RPG, Český letecký průmysl, Eco-Investment, Oakfield a konsorcium firem PPF a J&T. Většina zájemců již dříve přiznala, že Aero chtějí získat především pro možnost vybudovat z tamní přistávací dráhy mezinárodní letiště.

Letiště v Aeru ČR pomůže

Bývalá vláda se v polovině března rozhodla soutěž přerušit, protože se obávala záměru uchazečů přebudovat tovární letiště Aera na mezinárodní aeroport. Podle některých názorů by to mohlo ohrozit rozvoj letiště v Praze-Ruzyni a snížit jeho tržní hodnotu. Uložila proto tehdejšímu ministru dopravy Milanu Šimonovskému vypracovat analýzu. [celá zpráva]

"Ukázalo se, že obavy o osud Ruzyně nejsou na místě. Obě letiště mohou v budoucnu dobře spolupracovat, což ještě zvýší atraktivitu Prahy a přiláká další zahraniční návštěvníky," řekl dříve Šimonovský. Podle analýzy by po roce 2020 mohlo do Prahy přilétat ročně až 27 miliónů cestujících, z nichž by Ruzyně odbavovala až dvacet miliónů a zbytek vodochodské letiště. Přitom loni využilo služeb ruzyňského aeroportu 10,8 miliónu lidí. [celá zpráva]