Prodejce pohonných hmot Benzina zvýšil v pololetí tržby téměř na 3,5 miliardy korun, což je o více než 25 procent více ve srovnání se stejným obdobím loni. Firma ale zároveň vykázala ztrátu 255 miliónů Kč. Proti pololetí 2005 ji snížila o osm miliónů korun.

Loni společnost prodělala téměř 500 miliónů korun a rovněž v prvním čtvrtletí letošního roku firma hospodařila se ztrátou, která činila 208 miliónů korun.

Litvínovský Chemopetrol zvýšil tržby na 16,9 miliardy proti 15,4 miliardy korun v loňském pololetí. Zisk klesl na 1,464 miliardy z 1,489 miliardy korun.

Tržby společnosti Unipetrol Rafinérie dosáhly 29,6 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 23 procent. Letos do června ale firma vykázala ztrátu 38 miliónů korun, ve stejném období loni hospodařila se ziskem 59 miliónů.

Tržby rostly také pardubické rafinerii Paramo a společnosti Kaučuk. Neratovická chemička Spolana vykázala mírný pokles tržeb. Unipetrol nyní hledá pro Kaučuk nového vlastníka, exkluzivně prý jedná s polskou soukromou chemičkou Dwory. O vítězi prodeje se má rozhodnout na podzim. Také společnost Spolana chce Unipetrol prodat. Podle informací médií má Spolana připadnout polské společnosti Anwil. Rozhodnutí by rovněž mělo padnout na podzim.

Hospodářské výsledky skupiny vybraných členů skupiny Unipetrol za první pololetí roku 2006:
firma tržby v mil. Kč zisk v mil. Kč
Chemopetrol 16 900 1 464
Benzina 3 500  - 255 (ztráta)
Unipetrol Rafinérie 29 600  - 38 (ztráta)
Paramo 5 200 138
Kaučuk 5 600 419
Spolana 2 983 138
celkem Unipetrol 44 938 1 981
Zdroj: Unipetrol

Skupinu Unipetrol vlastní polský chemický koncern PKN Orlen, ten vytvořil ve druhém čtvrtletí 2006 ve srovnání s předchozími třemi měsíci více než dvojnásobný zisk 881 miliónů zlotých (6,36 miliardy Kč). Výsledky měly podporu ve vysokých cenách ropy a v ziskových maržích. 

Unipetrol loni zvýšil tržby meziročně o 14 procent na 80,95 miliardy korun. Proti předběžnému výsledku zveřejněnému na konci února to je ale téměř o čtvrtinu nižší částka. [celá zpráva]

Čerpací stanice Benzina se rozdělí na dvě značky. Jedna bude levnější a bude lákat klienty nízkou cenou, druhá, luxusnější, by měla nabízet náročnějším zákazníkům širší paletu služeb na vyšší úrovni. [celá zpráva]