Smlouvu musí ještě schválit také představenstvo společnosti Hyundai. Smlouvu by pak měl v polovině května v jihokorejském Soulu podepsat ministr Urban. [celá zpráva] Ten ve středu také uvedl, že rizika, která jsou rozdělena mezi ČR a Hyundai, jsou velmi odlišná. "Zhruba desetkrát větší riziko investice je na straně Hyundai, i pokud bychom to vyjádřili finančním způsobem," uvedl Urban.

Podle návrhu by Hyundai mohla v letech 2007 až 2013 získat ze státního rozpočtu dotaci až 2,415 miliardy korun na výstavbu nošovického závodu a spoustu dalších slev a výhod. [celá zpráva]

Stát chce kvůli stavbě továrny automobilky Hyundai v Nošovicích navíc v Moravskoslezském kraji investovat do stavby či modernizace tamní dopravní sítě 10,4 miliardy korun, aby vyhověl požadavkům Hyundai na kvalitu dopravního spojení se slovenským závodem dceřiné firmy Kia a moravskými dodavateli Hyundai. Zhruba 60 procent z 10,5 miliardy korun má být investováno do silniční sítě a zbývajících 40 procent do železnice.

Automobilka Hyundai se ve smlouvě o výstavbě nové továrny v Nošovicích nezavázala k minimální výši investice. [celá zpráva]

Firma by podle návrhu smlouvy měla zahájit stavbu továrny do tří měsíců od vydání stavebního povolení, nejpozději však do konce roku 2007. Automobilka se ve smlouvě zaváže vytvořit do tří let od zahájení výroby nejméně 1000 pracovních míst, ale předpokládá, že do roku 2010 zaměstná 3514 lidí. Zároveň se ve smlouvě zaváže vyrábět 200 000 automobilů ročně. Automobilka ale plánuje rozšíření kapacity na 300 000 automobilů. [celá zpráva]