Významné změny doznají i pivní etikety, plzeňské pivovary postupně vymění za nové také přepravky. Tato inovace má pomoci rozvinout potenciál značky, která dosahuje asi 25 % tržního podílu v ČR, zviditelnit je v obchodní síti a zároveň odlišit od konkurence.  

Inovaci svých obalů na pivo Prazdroj testoval v rozsáhlých marketingových průzkumech. "Naším cílem bylo výrazně zdokonalit obaly pro značku Gambrinus. Chceme neustále modernizovat její image, aby vypadala špičkově, současně a neztrácela přitom nic ze svých základních hodnot," uvedl generální ředitel Prazdroje Mike Short.  

V první etapě výměny má být vyrobeno až 50 miliónů nových lahví, jejichž výrobcem je společnost Vetropack Moravia Glass. Nové přepravky mají být na trh uváděny postupně, výměna by měla být ukončena do srpna, celkem se jich vyrobí 1,5 miliónu. Hmotnost jedné plné přepravky se po inovaci sníží téměř o dva kilogramy.

Obdobné záměry již dříve ohlásili a započali realizovat i další velcí tuzemští výrobci piva.

Různé lahve se budou muset třídit

Středně velké a malé pivovary se po těchto ohlášených změnách obávají, že to nejen jim, ale i obchodníkům přinese vážné ekonomické problémy. Dosud téměř jednotně užívané pivní lahve typu NRW má nahradit v Prazdroji, Budvaru či Staropramenu řada jiných typů lahví, jimiž se firmy chtějí odlišit od konkurence.  

Nutnost třídění nových firemních lahví však podle názoru malých pivovarů velké výrobce zatím moc nezajímá. Menší výrobci se obávají hromadění nových lahví, které nebudou moci používat, ať už kvůli jiné technologii svých stáčicích linek nebo z etických důvodů. Nové lahve totiž zpravidla mají v sobě vyraženo i logo či název příslušné pivní značky.

"V našich přepravkách se budou hromadit pro nás neupotřebitelné lahve, které se mají měnit. Otázkou je, za čí peníze," ptá se prezident Českého svazu malých nezávislých pivovarů Jiří Fusek.   Návrh na zvýšení dosavadní zálohy ze tří korun za láhev typu NRW na čtyři koruny za láhve nové údajně velké firmy odmítly.

Právě zvýšení zálohy by jedině pravděpodobně motivovalo obchody k odlišení a třídění jednotlivých typů lahví.   Výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý uvedl, že jednání o těchto věcech mezi pivovary probíhají a firmy se dříve či později budou muset domluvit. Marketingové aktivity svých členů však podle něj svaz nesmí usměrňovat. "Namíchané láhve se ale budou vracet každému," upozornil.