Středeční a čtvrteční frekvence cestujících se blížily počtu cestujících v předvánočním týdnu. ČD stále do konce února nabízejí zlevněné jízdné.

Na trase z Prahy do Břeclavi dráhy ale ani do budoucna cestujícím nezaručí, že pojedou rychlovlakem. "Vyhradili jsme si právo nasazovat mezi Prahou, Brnem a Břeclaví podle potřeb buď pendolino, nebo vlak vyšší kvality EuroCity či InterCity. V podstatě je to totéž, jako kdyby České aerolinie nasadily místo boeingu airbus," prohlásil Ondrůj [celá zpráva]. 

Sedmá souprava Pendolina dodaná v druhé polovině listopadu 2005 úspěšně dokončila technicko bezpečnostní zkoušky a je připravovaná na nasazení do plného provozu již v následujících dnech, uvedly v pátek ČD. Souprava Pendolina s číslem 001 zůstává však zatím vybavena měřící technikou a dokončuje testování na trati.

Nevýhodné smlouvy

Česká dráhy tvrdí, že výrobce pendolin, italská firma Alstom úspěšně vyřešila problémy, které se v lednu na soupravách vyskytly [celá zpráva]. Vedení ČD hodlá po výrobci italských rychlovlaků Pendolino požadovat kvůli poruchám souprav více než 17 miliónů korun [celá zpráva].

S pendoliny má Česká republika spoustu problémů. Softwarová porucha vyřadila z provozu během ledna všechny soupravy Pendolino [celá zpráva].

Smlouva mezi firmou Alstom a Českými dráhami o vlacích Pendolino z roku 1995 má řadu dodatků, které jsou pro Českou republiku nevýhodné. Největší vadou je pasáž, v níž se mluví o tom, že pendolina nejdou vrátit ani v případě, že nejsou schopna provozu. Omezeny jsou i penalizace pro firmu italského výrobce [celá zpráva].

Také Česká obchodní inspekce, která loni pendolina kontrolovala, následně doporučila nedávat pendolina do provozu [celá zpráva].