Podle Šimonovského pendolino posouvá České dráhy do vyšší třídy železničních společností. Je to však velmi složitý systém řízený vlastními počítači, ve kterých je zřejmě softwarová chyba. 

"Počítače pracují pro bezpečnost cestujících. Jakmile se objeví sebemenší problém, třeba mylná signalizace otevřených dveří, vlak se zastaví a nelze jej ani provizorně nastartovat. Musí se prostě odtáhnout," vysvětlil Šimonovský a dodal, že z Itálie byli povoláni specialisté, aby problém vyřešili.

"Stanovil jsem na odstranění závad nejkratší možný termín 14 dnů," řekl Šimonovský Právu a dodal, že je-li souprava pět dnů mimo provoz, platí výrobce vysoké penále. 

"Bohužel až po pěti dnech! Smlouva mezi Českými drahami a výrobcem, uzavřená roku 1996, je jedna z nejhorších obchodních smluv, které máme," řekl Šimonovský.